با توجه به قول‌های مکرر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبنی بر پرداخت حقوق معوق داوران در اسفندماه اما متاسفانه این معوقات پرداخت نشده است.

بدقولی ادامه دار فدراسیون فوتبال/ بی توجهی به پرداخت حقوق داوران فوتسال ۲ ساله شد

به گزارش قدس آنلاین، داوران به عنوان رکن اصلی نقش مهمی در برگزاری مسابقات فوتسال دارند؛ اما در دو سال اخیر این قشر مورد توجه و اهمیت قرار نگرفته‌اند. حقوق بسیار پایین برای قضاوت در مسابقات لیگ، سفرهای زمینی به سراسر کشور با هزینه های شخصی و ... مشکلاتی است که داوران فوتسال با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

مطمئناً به لحاظ معنوی، قضاوت در سطوح بالای کشور برای هر داوری یک افتخار است، اما مسلماً داورانی که در لیگ‌های مختلف قضاوت می‌کنند، باید بتوانند از پس مشکلات اقتصادی زندگی‌شان بر بیایند اما شرایط در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال به گونه‌ای پیش می‌رود که به نظر می‌رسد رایگان کار کردن، به یک اصل تبدیل شده است. 

اینکه فدراسیون فوتبال از داوران خدمت می‌گیرد، اما دستمزد آنها را بعد از مدت‌ها پرداخت می‌کند یا مثل حالا 2 سال است که خبری از حقوق نیست و این داوران حق مصاحبه کردن و اعتراض را هم ندارند، نوعی زورگویی و حق الناس است.

داوران فوتسال برای یک بازی نزدیک ۳٠٠ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کردند که بسیار ناچیز است و بارها نسبت به حقوق خود گلایه داشته‌اند و در نهایت افزایش ۴٠٠ درصدی تصویب و برای داوران فوتبالی‌ لحاظ گردید اما متاسفانه برای فوتسالی ها هنوز پرداختی وجود نداشته که بتوان گفت حقوق آنها افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این موضوع، ۲ سال است که حقوق داوران و ناظران فوتسال پرداخت نشده و آنها پیگیری‌ها و اعتراضات خود را به گوش خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم رسانده اند و وعده هایی مبنی بر پرداخت تا قبل از شروع سال جدید 1402 به آنها داده شد که در نهایت بازهم خلف وعده فدراسیون نشین‌ها باعث شد تا داوران با دست خالی و بدون دریافتی شب عید به خانه بازگردند.

از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی، این داوران مجبور هستند بیشتر سفرهای خود را به صورت زمینی انجام دهند چرا که فدراسیون و سازمان لیگ فوتسال از پس هزینه‌های ایاب و ذهاب آن ها برنمی‌آید.

طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پرداخت حق‌الزحمه داوران برعهده سازمان لیگ است ولی مسئله مشخص این است که کمیته داوران به عنوان متولی این قشر در فوتبال ایران مسئولیت مهمی دارد و باید پیگیر رسیدن داوران به حق و حقوق‌شان باشد. با این حال شنیده شده است، فدراسیون فوتبال در اواخر سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان از حساب سازمان لیگ برداشت کرده است و در این باره ریالی به ناظرین و داوران پرداخت نشده است.

بر اساس گفته برخی از داوران فوتسال قرار بوده که فدراسیون فوتبال در اسفند حقوق داوران را پرداخت و مبالغی به حساب آنان واریز کند که این اتفاق رخ نداده است و داوران شب عید با دست خالی به خانه بازگشته اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.