۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 860229

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های طیور، بیش از ۹۸۰۰ تن گوشت مرغ از ذبح بیش از پنج میلیون و ۵۰ هزار قطعه طیور استحصال شد.

تولید ۹۸۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، محمود قربان‌زاده اظهار کرد: طی مدت اجرای این طرح و تا پایان آن در کشتارگاه‌های طیور خراسان رضوی، بیش از ۴۹ هزار لاشه طیور ذبح شده به وزن ۴۵ تن ضبط و از ورود این میزان به بازار مصرف جلوگیری شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی میزان کشتار دام در کشتارگاه‌های استان را نیز طی مدت اجرای طرح یادشده ۱۲۱ هزار راس دام سبک و سنگین اعلام کرد و افزود: از این میزان دام کشتار شده، بیش از ۲۷۰۰ تن گوشت قرمز روانه بازار مصرف شده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقاء سطح بهداشت عمومی بیان کرد: از تمام شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد یاد شده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های  خام دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، تلفن ۱۵۱۲ و یا با سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.