در حالی که جدیدترین نتایج نظرسنجی ها افت محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه را نشان می دهد، صدها هزار معترض آماده می شوند تا بار دیگر در پاریس و صدها شهر دیگر تظاهرات کنند.

افت محبوبیت مکرون همزمان با دهمین روز تظاهرات فرانسوی ها

به گزارش قدس آنلاین، شبکه خبری سی ان ان امروز به نقل از شبکه تلویزیونی فرانسوی بی اف ام (BFM) نوشت که پیش بینی می شود در دهمین روز اعتراض ها علیه افزایش ۲ سال سن بازنشستگی، بالغ بر ۹۰۰ هزار معترض در راهپیمایی های برنامه ریزی شده در ۲۴۰ شهر فرانسه شرکت کرده و ۱۰۰ هزار پاریسی نیز در خیابان های پایتخت علیه این تصمیم دولت راهپیمایی کنند.

سی ان ان افزود که فیلم هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که تظاهرکنندگانی که در ورودی فرودگاه بیاریتز (Biarritz) و ترمینال پرواز آن تجمع کرده بودند، بمب‌های دودزا پرتاب کردند. عده ای دیگر از معترضان نیز روی ریل قطار ایستگاه راه‌آهن لیون پاریس (Gare de Lyon) راهپیمایی کردند.

به نوشته سی ان ان، مسدود کردن فرودگاه‌ها تاکتیکی است که توسط معترضان ضد اصلاحات بازنشستگی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته و پنج شنبه پیش (۳ فروردین) نیز ترمینال ۱ فرودگاه شارل دوگل در شمال پاریس مسدود شده بود.

از سوی دیگر، یافته های جدیدترین نظرسنجی از عملکرد رئیس جمهوری فرانسه نشان می دهد که محبوبیت امانوئل مکرون به پایین ‌ترین سطح خود در سالهای اخیر رسیده و تنها ۳ درصد با رکورد نارضایتی ثبت شده در جریان اعتراض های چهار سال پیش "جلیقه زردها" فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتایج نظرسنجی گروه اودوکسا (Odoxa) امروز منتشر شد و بر اساس آن با افتی ۶ درصدی در خلال یک ماه گذشته، تنها ۳۰ درصد از پاسخ‌ دهندگان معتقدند که مکرون یک رئیس‌جمهور "خوب" است.۷۰ درصد نیز عملکرد وی را منفی ارزیابی کردند.

کمترین محبوبیت مکرون در دسامبر ۲۰۱۸ و در جریان تظاهرات ضد دولتی جلیقه زردها ثبت شد. در آن زمان تنها ۲۷ درصد از مردم دید مثبتی نسبت به رئیس جمهوری داشتند.

بر اساس یافته های این نظرسنجی، محبوبیت بیشتر احزاب سیاسی فرانسه نیز در گرماگرم اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت افت کرده است.

محبوبیت مارین لوپن، سیاستمدار راستگرای افراطی، با سه درصد کاهش به ۳۲ درصد رسید. میزان رضایت از ادوارد فیلیپ، محبوب ترین چهره سیاسی فرانسه و اولین نخست وزیر مکرون، نیز با ۷ درصد کاهش به ۳۴ درصد رسید.

۷۱ درصد از پاسخ دهندگان از برگزاری همه پرسی در مورد افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال حمایت کرده و ۶۷ درصد اعلام کردند که رای مخالف به آن خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.