مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر از پانزدهم اسفند پارسال تا صبح هشتم فروردین ماه امسال، به ۲۸۳ مسافر در حوادث جاده‌ای خراسان رضوی امدادرسانی کردند.

هلال احمر به ۲۸۳ مسافر در حوادث جاده‌ای خراسان رضوی امدادرسانی کرد

به گزارش قدس خراسان، محسن ذاکریان اظهار کرد: از پانزدهم اسفند پارسال تا صبح هشتم فروردین ماه امسال۳۱۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان دچار حادثه شدند که نیروهای هلال احمر در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی به ۲۸۳ نفر از آنان امدادرسانی کردند و ۱۴ مصدم بر اثر شدت جراحات به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ایمن‌سازی ۱۰۳ مکان و نقطه در استان، گفت: در این مدت از وقوع ۸۲ حادثه هم پیشگیری به عمل آمد.

به گفته وی، در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این استان، ۲۷ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه امداد و نجات موقت فعال شده و ۲۴ مرکز پاسخگویی اضطراری آماده کمک به حادثه دیدگان حوادث احتمالی است.

ذاکریان گفت: تعداد ۶۱ تیم عملیاتی به استعداد ۲۷۵ امدادگر و نجاتگر در جریان امدادرسانی به مسافران در جاده‌های استان امسال فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: همچنین در قالب اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، تعداد ۱۷ پست خدمات بشردوستانه و ۱۷ فضای دوستدار کودک در جاده‌های استان فعال شدند و ۱۵۲ نیروی جوان هلال احمر با فعالیت خود، راهنمایی هشت هزار و ۲۲۶ مسافر در نقاط حادثه‌خیز را بر عهده داشته اند.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۷۷۸ کودک در این مدت از فضای دوستدار کودک و پنج هزار و ۶۸۸ نفر از خیمه‌های نماز بهره بردند و دو هزار و ۲۴ نفر آموزش‌های خدمات امداد و کمک‌های اولیه را فراگرفتند.

به گفته ذاکریان، همچنین حدود هفت هزار اقلام فرهنگی و زیست‌محیطی میان مسافران در جاده‌های خراسان رضوی توزیع شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.