سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن اعلام حمایت کشورش از تلاش‌های عربی در جهت یافتن راه‌حل برای بحران سوریه، تاکید کرد که دوحه این موضوع را از اولویت‌های خود می‌داند.

قطر: از تلاش‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با سوریه حمایت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، «ماجد بن محمد الانصاری»، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۸مارس) طی نشست هفتگی با رسانه‌ها درباره موضوع حمایت‌گرانه کشورش از تلاش‌های عربی برای حل پرونده سوریه صحبت کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الانصاری درباره عادی‌سازی روابط دوحه و دمشق گفت: موضع ما روشن و قاطع است و تحت تاثیر آنچه در تحولات می‌گذرد نیست؛ مگر اینکه تحولات واقعی در داخل سوریه به گونه‌ای رخ دهد که رضایت مردم را جلب کند و یا اجماعی عربی درباره تحولات مثبت در داخل سوریه به وجود آید.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن استقبال و اعلام حمایت قطر از تلاش‌های کشورهای عربی در جهت یافتن راه‌حل برای بحران سوریه، تاکید کرد: این راه‌حل باید مبتنی بر تحولات مثبت و پاسخی واقعی به خواسته‌های مردم سوریه باشد.

الانصاری ادامه داد: دولت قطر به این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های عربی نگاه می‌کند؛ بنابراین اجماع عربی در این باره برای ما مهم است و این اجماع زمانی حاصل می‌شود که تحولات مثبتی در سوریه اتفاق بیافتد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نتیجه تلاش‌ها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفت: مواضع قطر ثابت است و تا زمانی که دلایل تحریم دمشق از بین نروند، عادی سازی نخواهیم کرد. در حال حاضر دلیلی برای خوش‌بینی درخصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود ندارد.

در حالی دوحه از تلاش‌های عربی برای حل پرونده سوریه حمایت می‌کند که بسیاری از کشورهای عربی اخیراً و پس از سال‌ها سردی روابط و تنش، تماس‌های خود را با دولت دمشق برای ازسرگیری روابط آغاز کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی «پالتیکو» روز دوشنبه ۲۷مارس در گزارشی نوشت که گروهی از مقامات، محققان و کارشناسان سابق آمریکایی با ارسال نامه‌ای به دولت فعلی از مسئولان کشورشان خواستند تا تلاش بیشتری برای جلوگیری از نزدیکی روابط سوریه با کشورهای عربی انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.