زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۲ در مقیاس امواج درونی زمین قوچان و سرولایت را لرزاند.

زلزله ۴.۲ ریشتری شهرستان قوچان را لرزاند

به گزارش قدس خراسان بنا بر گزارش سازمان لرزه‌نگاری کشور در ساعت ۱۷ و ۳۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه به‌وقت محلی امروز، ۹ فروردین‌ ماه، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۲ ریشتر قوچان را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد ۳۷.۰۳ شمالی و ۵۸.۳۷ شرقی بوده است. همچنین مرکز این زلزله ۱۵ کیلومتری قوچان واقع در خراسان رضوی، ۲۶ کیلومتری فاروج در خراسان شمالی و ۲۷ کیلومتری چکنه در خراسان رضوی به وقوع پیوسته است.

هنوز از خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه گزارش اعلام نشده است.

در همین خصوص بخشدار سرولایت گفت: وقوع هشتمین زمین‌لرزه طی چهار ماه اخیر سرولایت را لرزاند.

باقر صدیقی در تشریح بیشتر این خبر اظهار کرد: این زمین‌لرزه با قدرت و بزرگی ۴.۲ در مقیاس ریشتر در ساعت ۱۷ و ۳۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه دقیقه به مرکزیت ۱۵ کیلومتری شهر قوچان و ۲۷ کیلومتری شهر چکنه سرولایت به وقوع پیوست.

نماینده دولت در سرولایت افزود: شدت هشتمین زمین‌لرزه به حدی بود که در بسیاری از روستاها باعث خروج اهالی از منازل شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران سرولایت گفت: تاکنون خوشبختانه به جز ترک‌برداری دیوارهای برخی منازل، گزارشی از خسارت‌های جانی و مالی از سوی دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها ارائه نشده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: توصیه‌های لازم در خصوص مواجهه با بلایای طبیعی طی جلسات آموزشی به دهیاران به عنوان مدیران بحران مناطق روستایی آموزش داده شده است.

وی با اعلام آماده‌باش دهیاران و اعضاء ستاد مدیریت بحران بخش یادآور شد: حدود یک ماه قبل نیز وقوع چهار زمین‌لرزه پیاپی در مدت یک ساعت به مرکزیت شهرچکنه باعث لرزاندن بسیاری از روستاهای مجاور این شهر شد.

صدیقی تصریح کرد: پیرو این واقعه، دهیاران و اعضاء ستاد مدیریت بحران به صورت کامل در آماده‌باش قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.