۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 860383

رئیس پلیس راهور مشهد گفت: در روز ۱۳ فروردین ۱۰۰ درصد همکاران راهنمایی و رانندگی در سطح شهر حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنیم ترافیکی که به ویژه از سمت بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، خلج و طرقبه شاندیز ایجاد خواهد شد را به سرعت مدیریت کنیم.

آمادگی پلیس راهور مشهد برای روز طبیعت

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ عباس عابدینی در خصوص تمهیدات روز ۱۳ فروردین در مشهد اظهار کرد: در روز ۱۳ فروردین ۱۰۰ درصد همکاران راهنمایی و رانندگی در سطح شهر حضور خواهند داشت. سال گذشته این روز به خوبی مدیریت شد، امسال نیز تلاش می‌کنیم با مدیریت بهتر و تجربه بالاتر حضور میدانی ما در محل به گونه‌ای باشد تا ترافیکی که به ویژه از سمت بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، خلج و طرقبه شاندیز ایجاد خواهد شد را به سرعت مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور مشهد بیان کرد: ما همه محورها را پوشش می‌دهیم، اما محور بار برگشتی از بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، خلج، طرقبه شاندیز، کلات و جاده سرخس نیاز به مدیریت دارد و در اولویت هستند. خلج یک مسیر ورودی به شهر دارد که گنجایش زیادی ندارد، بنابراین حجم بار ورودی این محور زیاد است که مدیریت خاصی را می‌طلبد. حجم برگشت از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نیز به شدت بالا خواهد بود، اما گنجایش لازم را دارد و می‌توان مدیریت کرد. برای محور طرقبه شاندیز نیز باید تمهیدات ترافیکی ویژه در نظر بگیریم.

وی گفت: این گزینه قطعی نیست، اما اگر نیاز باشد در صورت بالا بودن بار برگشت از سه‌راهی طرقبه شاندیز به سمت مشهد، برای مدیریت ترافیک ضلع جنوبی وکیل‌آباد، مسیر شاندیز به مشهد را به بار برگشت طرقبه ضلع شمالی را به بار شاندیز اختصاص خواهیم داد. سال گذشته این طرح را در نظر داشتیم، اما نیاز به اجرای ان نشد و از ساعت ۲۰.۴۵ کل معابر ما به حالت عادی برگشت، اما امسال با توجه به تقارن با ماه رمضان احتمال دارد زمان برگشت بیشتر شود که آمادگی داریم.

عابدینی در خصوص میزان تصادفات از ۲۵ اسفند تاکنون عنوان کرد: در طول این بازه زمانی تصادفات خسارتی ۴۰۲۶ فقره بوده که سال گذشته حدود ۶۰۰۰ تصادف خسارتی داشتیم، بنابراین ۳۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. سال گذشته در مدت مشابه ۱۰ فوتی داشتیم، اما امسال ۸ نفر بودند که ۲۰ درصد کاهش دارد، البته این نگران‌کننده است، زیرا از این تعداد فوتی ۵ نفر موتورسوار و ۳ نفر عابر پیاده بودند. همچنین در این مدت ۳۷۰ فقره تصادف جرحی داشتیم که ۴۰۶ نفر مجروح شدند و نسبت به سال گذشته در تعداد فقره ۱۰ درصد و تعداد مجروحان ۱۲ درصد کاهش داشتیم.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.