سفیر ایران در عراق تاکید کرد که این کشور هیچگاه به فکر ورود به خاک اقلیم کردستان عراق نبوده است.

ایران هیچگاه قصد ورود به خاک اقلیم کردستان عراق را نداشته است

به گزارش قدس به نقل از بغداد الیوم، «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در عراق در جریان یک برنامه تلویزیونی که از شبکه الاخباریه عراق پخش شد تاکید کرد: ایران هیچ گاه به فکر ورود به خاک اقلیم کردستان عراق نبوده است.

وی افزود: به تازگی یک توافق میان مسئولان دو طرف به دست آمده است و هیچ گاه تصمیمی مبنی بر ورود به خاک عراق اتخاذ نشده است.

آل صادق در خصوص حملات ایران علیه گروه‌های مسلح در اقلیم کردستان عراق بیان کرد: ایران حق دارد از خود دفاع کند و امیدواریم که توافق اخیر میان دو کشور در کنترل گروه‌های مسلح تأثیر بگذارد و تجاوزات علیه خاک ما تکرار نشود.

وی اضافه کرد: ناآرامی‌های اخیر در ایران به دلیل ورود عناصر کرد مخالف از اربیل صورت گرفت. نیروهای امنیتی ایران موفق شدند یک گروهک تروریستی که قصد انجام عملیات تروریستی گسترده را داشته شناسایی کنند. این گروهک تروریستی از اربیل حرکت کرده بود.

آل صادق تاکید کرد: ایران بحران‌های خود را به خارج صادر نمی‌کند و این کشور با عملیات تروریستی رو به رو است که مبدأ آن اقلیم کردستان به شمار می‌رود. برخی اوقات شاهد جاسوسی پهپادهای آمریکایی از مرزهای مشترک عراق و ایران و داخل عمق مرزهای ما هستیم.

وی گفت: طرف ایرانی ۱۸ یادداشت اعتراضی به وزارت خارجه عراق به دلیل این تجاوزات در مرزهای ایران تقدیم کرده است. من قصد دارم به اقلیم کردستان عراق سفر کنم. ما روابط تاریخی با کردهای این منطقه داریم.

آل صادق از پیام‌های دیپلماتیک مثبت از سوی کشورهای عربی مهم از طریق عراق برای از سرگیری روابط با ایران خبر داد و گفت: عراق زمینه ساز دستیابی به توافق پکن بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.