پلیس راهور پایتخت با اعلام آخرین وضعیت ترافیکی در روز طبیعت از رانندگان درخواست کرد که با توجه به خلوتی معابر از سبقت و سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی و لایی کشی خودداری کنند.

وضعیت ترافیکی پایتخت در روز طبیعت/ پلیس راهور: سبقت و سرعت و لایی‌کشی ممنوع

به گزارش قدس آنلاین، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از استقرار تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مقابل پارک ها و بوستان های پایتخت خبر داد و گفت:با رصدی که از طریق دوربین های مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه سیزدهمین روز از فروردین ماه صورت گرفت مشخص شد اکثر معابر سطح شهر تهران خلوت است و وضعیت تردد در آنها عادی و حادثه و تصادف خاصی گزارش نشده است.

سرهنگ علی اصغر شریفی تصریح کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، جهت زودتر رسیدن قصد سرعت و سبقت غیر مجاز داشته یا بخواهند حرکات نمایشی و لایی کشی کنند که به این دسته از رانندگان توصیه می شود که فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین بوده و سرعت های بالا خطر ساز و خطر آفرین است پس با رعایت قانون ، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبجگاهی و خلوت تردد کنند.

وی گفت : رانندگان پرخطر و حادثه سازی که در ایام نوروز اقدام به رانندگی پر خطر و حادثه ساز کنند ، ضمن دریافت پیامک از سوی پلیس راهور باید در کلاس های آموزشی شرکت کنند.

سرهنگ شریفی افزود: پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند علاوه بر این تیم های پلیس راهور تهران بزرگ در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله سرعت و سبقت ، جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار نمودن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اطاق بار ، سوار نمودن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده و جابجایی مسافر در قسمت بار وانت ها، ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری بعمل خواهند آورد .

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد با سرعت مجاز و از سمت راست در معابر حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته جمعی پرهیز کرده و برابر ظرفیت مجاز تردد سوار شده و حتما خود و سرنشین از کلاه ایمنی استفاده کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت بیان داشت : حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری نمایند و پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب کرده و از توقف های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز کنند.

وی افزود: در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح های ترافیکی مقطعی برقرار می کنند که نیاز به همکاری شهروندان و رانندگان گرامی دارد و از کلیه رانندگان تقاضا می شود با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را صورت دهند و اگر مشاهده می کنند که پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می کند به جهت جلوگیری از گره های ترافیک و وران سازی رفت و آمد است و پلیس انتظار دارد که شهروندان عزیز همکاری لازم را در این خصوص با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت : رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع است و  پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه ای را به رانندگان نخواهد داد و حتما  رانندگان و مراجعین به پارکینگ مراجعه نمایند چرا که توقف حتی لحظه ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است .

وی گفت : تیم های پلیس راهور تهران بزرگ در معابر پیرامونی بوستان ها ، تفرجگاهها و پارک های شهر تهران بمنظور برقراری نظم و انضباط ترافیکی و برقرای امنیت ترددها حضور دارند .

سرهنگ شریفی اظهار امیدواری کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان گرامی در این روز هیچ گونه حادثه ای را شاهد نباشیم و شهروندان روز طبیعت را به خوشی و خرمی در پارک ها و بوستان ها سپری کنند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.