یک روزنامه آمریکایی در پی سفر اخیر وزیرخارجه سوریه به قاهره، از موعد احتمالی دیدار دوجانبه روسای جمهور سوریه و مصر خبر داد.

السیسی و بشار اسد احتمالا اواخر ماه جاری دیدار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، «فیصل مقداد» وزیرخارجه سوریه اخیراً برای نخستین بار طی ۱۲ سال اخیر به مصر رفت و در این کشور با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در این باره نوشت: به نظر می‌رسد در پی این سفر، «عبدالفتاح السیسی» و «بشار اسد» رؤسای جمهور مصر و سوریه در اواخر ماه جاری میلادی (آوریل) باید یکدیگر دیدار کنند.

این روزنامه آمریکایی البته به موعد دقیق و مکان این دیدار اشاره‌ای نکرد و در ادامه نوشت: مصر و سوریه در حال انجام مذاکرات سطح بالایی در راستای ازسرگیری روابط دیپلماتیک پس از گذشت بیش از یک دهه از قطعی روابط در پی جنگ در سوریه هستند.

به نوشته وال استریت ژورنال در شرایطی که خاورمیانه شاهد تغییر و تحولات ژئوپلتیکی خواهد بود، این مذاکرات بر بازگشت سوریه به جایگاه منطقه‌ای و بین المللی خودش متمرکز است.

تاکنون مقامات رسمی دمشق و قاهره واکنشی به این گزارش منتشر شده نشان نداده اند. روز گذشته وزارت خارجه مصر در پی دیدار فیصل مقداد با سامح شکری که پشت درهای بسته در قاهره انجام شد، ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای خارجه مصر و سوریه درباره تقویت روابط در همه بخش‌ها توافق کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.