رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی به بهانه فروش سوالات کنکور خبر داد.

دستگیری عامل تهدید و اخاذی فروش سوالات کنکور در فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ امیرحسین سلیمانی در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی از طریق شبکه های اجتماعی در قالب فروش سوالات کنکور او را فریب داده و با دادن وعده اخذ رتبه برتر در کنکور با وی ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: فرد شاکی اظهار کرد آن فرد با ارسال پیام های تهدید آمیز مبنی بر انتشار تصاویر شخص اش، قصد اخاذی به مبلغ یک میلیارد ریال از وی را دارد که سریعا موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه ، کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای پلیسی در مدت زمان کوتاهی متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی او را دستگیرکردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شد اما با هوشیاری کارشناسان پلیس و بررسی مدارک و مستندات، متهم به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده به دادسرا معرفی شد، گفت: در فضای مجازی به افرادی که با شگردهای مختلف قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با شما را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال ننمایید.

سرهنگ سلیمانی افزود: شهروندان در صورت برخورد با این افراد از واریز وجه خودداری و موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند تا راهنمایی های لازم را توسط کارشناسان دریافت نمایند.

عامل باج‌خواهی در شرکت خصوصی دستگیر شد 

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل باج خواهی در یک شرکت خصوصی در شیراز خبر داد. 

سرهنگ امیرحسین سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اخاذی از وی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی، با توجه به حساسیت پرونده موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برابر اظهارات شاکیه، متهم در شرکت وی فعالیت داشته و از اسناد و اوراق بهادار شرکت سوء استفاده می کرده است، گفت: شاکی در اظهارات خود بیان کرد وقتی که متوجه موضوع شدم ، متهم با جمع آوری عکس های شخصی بنده که با ناآگاهی بر روی سیستم قرار داده بودم، من را تهدید و قصد اخاذی از من به مبلغ 40 میلیارد را داشت.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از بررسی موضوع، با اقدامات فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم خود اقرار کرد، افزود: شهروندان از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی و خصوصی به هر نحوی بر روی سیستم های اداری و حتی شخصی خودداری نمایند و فایل های باارزش خودرا با رمز در یک مکان مطمئن ذخیره کنند.

وی تأکید کرد: پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند، به شدت و برابر با قانون برخورد می کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.