مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه اتیسم بیماری نیست، گفت: تاکنون ۸۹ فرد مبتلا به این اختلال در استان شناسایی که از حمایت های این اداره کل برخوردار هستند.

حمایت بهزیستی ایلام از ۸۹ فرد ابتلا به اتیسم

به گزارش قدس آنلاین، حسین نورعلیوند افزود: از مجموع این مبتلایان ۶۱ نفر پسر و ۲۸ نفر دختر هستند.

وی با ذکر اینکه اتیسم یک اختلال رشد در عملکرد مغز است، افزود: این اختلال در واقع نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که‌ فرد در آن بیشتر به درون گرایی و فاصله گرفتن از محیط پیرامون و انسان های اطرافش و حتی خانواده دچار می شود.

به گفته وی، اتیسم بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده موارد قبل از رسیدن به سن سه سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود و علائم عمومی این اختلال شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل و مهارت های اجتماعی، عدم فعالیت های اجتماعی، سرگرم کننده و بازی، عدم ارتباط های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی است.

نورعلیوند علت ابتلا به اتیسم را ژنتیکی عنوان کرد و گفت: اتیسم اختلالی بوده که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا بصورت دائم با آن درگیر خواهد بود.

وی اظهار کرد: درحال حاضر یک مرکز روزانه اتیسم در مرکز استان ایلام فعال است که افراد مبتلا به این اختلال از خدمات آن برخوردارند.

وی خدمات این مرکز را شامل توانبخشی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری - آموزشی و مداخلات مشاوره- حمایتی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.