رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: در اقدامات جدید آدرس و مشخصات حدود ۴ میلیون بی‌سواد را شناسایی کرده ایم که برای ریشه کنی کامل بیسوادی در کشور نیازمند حمایت ملی و اعتبار لازم هستیم.

آدرس و مشخصات ۴ میلیون بی‌سواد را شناسایی کرده ایم

علیرضا عبدی اظهار کرد: ۴۸ درصد مردم کشور سال ۱۳۵۵ با سواد بودند، امروز باتوجه به رشد ۳ درصدی جمعیت در این سال ها که از ۳۶ میلیون نفر به ۸۵ میلیون نفرجمعیت افزایش یافته است، نرخ با سوادی ۹۷ درصد است.

وی افزود : در سرشماری سال ۱۳۵۵ فاصله بین باسوادی و بی سوادی زنان و مردان ۲۳ درصد بوده است و این فاصله به ۶ درصد رسیده است و این رشد مدیون همکاری مردم و از آموزشیارها معلمان، از پیگیری تا آموزش در این مسیر مارا یاری کردند تشکر می کنم.

تا چند سال آینده نهضت ماموریت اول سرانجام بخشی بی سوادی به پایان می رساند. در گام دوم نهضت به کمک نخبگان علمی نیاز دارد و حوزویان ، دانشگاهیان، معلمان و نخبگان باید در این حوزه نقش آفرینی کنند.

عبدی ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم سرانجام بخشی بی سوادی انجام می شود.

وی اعلام کرد: تعداد بی سوادان مطلق که اکنون باسواد هستند یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر و تعداد نوسوادان را ۲ میلیون و۵۰ هزار نفر و همچنین ۹۰۰ هزار اتباع هم باسواد شدند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه از دیگر نقاط قوت نهضت سوادآموزی این است که در مکان، زمان، آموزش‌دهنده و محتوا انعطاف دارد، اعلام کرد: در اقدامات جدید آدرس و مشخصات حدود ۴ میلیون بی‌سواد را شناسایی کردیم و در ادامه نیاز به حمایت داریم تا آموزش‌دهندگان به آدرس‌ها مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.