مدیرکل زندان های خراسان رضوی گفت: ۷۸۸۳ زندانی در خراسان رضوی پس از شرکت در آزمون های مربوطه موفق به کسب نمره قبولی و اخذ گواهینامه مهارت شغلی از سازمان فنی و حرفه‌ای شده اند.

۷۸۸۳ زندانی خراسان رضوی گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای و شغلی دریافت کردند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان زندان های خراسان رضوی، سعید سرباز جانفدا اظهار کرد: حرفه آموزی و توسعه اشتغال پایدار زندانیان در حال تحمل حبس و پس از آزادی بعنوان یکی از مبانی موثر در اصلاح مجرمین و پیشگیری از تکرار جرم در اولویت سیاستهای نظام زندانبانی قرار گرفته است و در همین راستا در سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی کارشناسی و تعامل با مراکز آموزشی و فنی حرفه ای استان و همچنین بهره گیری از اساتید حوزه های مختلف شغلی دوره های آموزشی متنوع و کاربردی برای زندانیان در کلیه زندانهای خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل زندان های خراسان رضوی در ادامه افزود: حرفه آموزی و توانمند سازی فردی و اجتماعی زندانیان و پس از آن فراهم کردن زمینه اشتغال در زندان ها با هدف اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان انجام می شود و با همین رویکرد در زندانهای استان در سال گذشته ۶۰۵ دوره حرفه آموزی برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۰۵۰ نفر از زندانیان متقاضی در این دوره های مهارت آموزی شرکت کرده اند که از این تعداد۷۸۸۳ نفر پس از شرکت در آزمون های مربوطه موفق به کسب نمره قبولی و اخذ گواهینامه مهارت شغلی از سازمان فنی و حرفه‌ای شده اند.

جانفدا در ادامه خاطر نشان کرد: برخلاف سیستم زندانبانی در کشور های غربی، در نظام زندانبانی اسلامی با توجه به رویکرد اصلاحی و تربیتی در زندان ها ، ایجاد زمینه اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان هدف و مبنای امور تربیتی قرار گرفته و یک زندانی با تمایل خود و در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از حبس برای خود و خانواده اش و همچنین بازگشت سعادتمندانه به جامعه،در حوزه های مختلف مشغول به کار میشود.

شایان ذکر است در زندان های استان خراسان رضوی زندانیان در حوزه های مختلف شغلی مانند صنایع دستی،دامداری و کشاورزی،صنعت،معماری و ساختمان سازی،پوشاک و صنایع غذایی مشغول به آموزش و کار هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.