مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، رقم گردشگران خارجی اقامت‌کننده در استان را در این مدت ۳۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: میزان اقامت گردشگران خارجی در گیلان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۶۱ درصدی اقامت گردشگران خارجی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مسافران در این نوروز در استان گیلان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان گیلان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۹ درصدی داشته است. 

وی، رقم گردشگران خارجی اقامت‌کننده در استان را در این مدت ۳۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: میزان اقامت گردشگران خارجی در گیلان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ملیت گردشگران خارجی سفر کننده به گیلان از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و سوئد گزارش شده است. 

جهانی با بیان اینکه طی تعطیلات نوروزی از تاسیسات گردشگری استان هم ۷۸۴ بازدید توسط تیم‌های نظارت و بازرسی انجام شد، افزود: در نتیجه این بازرسی ها، ۲۴۹ مورد از این واحدها تشویق شدند، ۱۲۲ مورد تذکر گرفتند و ۲ مورد هم در شهرهای رودبار و سیاهکل تعلیق و تعطیل شدند که رعایت نکردن موارد بهداشتی و قوانین و مقررات اجرایی از دلایل تعطیلی و تعلیقی ۲ واحد گردشگری در گیلان است. 

به گفته وی، ارائه خدمات شایسته به مسافران از سوی کلیه تاسیسات گردشگری تحت پوشش از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تفریحی، اقامتگاه‌های بومگردی، رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کلیه واحدها باید نسبت به رعایت کلیه قوانین و مقررات اجرایی و انضباطی اقدام نمایند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.