۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 861378

بانک UBS سوئیس که اخیرا کردیت سوئیس را هم خریده اعلام کرده که می خواهد نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند.

اخراج گسترده کارمندان بانک‌های بزرگ سوئیس

به گزارش قدس آنلاین، بانک UBS سوئیس اعلام کرده که می خواهد ۲۰ تا ۳۰ درصد از کارمندنش در سراسر جهان را اخراج کند.

این بانک اخیرا بانک بحران زده کردیت سوئیس را که یکی از بزرگ ترین بانک های سوئیس به شمار می رود، به تملک خود در آورده و حالا از برنامه خود برای تعدیل گسترده نیرو خبر داده است.

در مجموع قرار است ۳۶ هزار نفر از کارمندان این گروه بانکی سوئیسی اخراج شوند که ۱۱ هزار نفر از آنها در داخل سوئیس اتفاق خواهد افتاد.

گزارشات حاکی از آن است که بانک UBS و کردیت سوئیس در مجموع در پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۵ هزار نفر نیرو در سراسر جهان داشته اند که ۳۰ درصد از آنها در سوئیس بوده است.

اخراج گسترده کارمندان بانک‌های بزرگ سوئیس

ماه گذشته میلادی بود که پس از یک دوره بحران، بانک UBS بالاخره کردیت سوئیس به عنوان رقیب تاریخی خود را خرید، البته در این مسیر بانک مرکزی سوئیس یک میلیارد دلار نقدینگی هم به کردیت سوئیس کمک کرد.

خرید کردیت سوئیس از سوی UBS با واسطه گری دولت این کشور انجام شد و هدف از این اقدام تلاش برای حفظ اعتماد عمومی به نظام بانکی غرب بود، چراکه طی هفته های گذشته دو بانک بزرگ در آمریکا ورشکست و تعطیل شدند و همین امر یک بحران بانکی را در جهان کلید زد.

تا پیش از این بحران کردیت سوئیس درگیر چند بحران از جمله کاهش مشتری و مسائلی حقوقی بود که ورشکستگی بانک های آمریکایی شرایط را برای این بانک بدتر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.