۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 862825

پنج بانک برتر جهانی از نظر کل دارایی‌ها در مقابل مدیریت دارایی‌های تحت مدیریت بررسی شدند.

بیشترین ثروت جهانی در اختیار کدام بانک است؟

مقامات سوئیس در حال تحقیق در مورد خرید کلان کردیت سوئیس، دومین بانک بزرگ این کشور، توسط UBS، بزرگترین بانک سوئیسی هستند.

طبق گزارش‌ها، این معامله به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار، UBS را به برترین مدیر ثروت بانکی جهان تبدیل می کند.
هم کردیت سوئیس و هم UBS دارایی‌هایی را مدیریت می‌کنند که بسیار فراتر از اندازه سازمانی آنهاست، زیرا آنها عمدتاً بانک‌های جهانی هستند که به نمایندگی از مشتریان ثروتمند جهانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما این ادغام آنها را به یکی از بزرگترین بانک‌های جهان از نظر دارایی تبدیل نمی‌کند - به اندازه آنچه یک بانک در ترازنامه خود دارد.
اگر بانکی به سمت بالا برود، آن چیزی که آسیب‌پذیر است، دارایی‌ها نیست، بلکه سپرده‌ها هستند که معمولاً توسط دولت‌ها تا سقف مشخصی بیمه می‌شوند و نقش مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها را می‌توان به راحتی توسط یک مدیر ثروت دیگر به عهده گرفت. ما نگاهی به پنج بانک برتر جهان بر اساس دارایی‌های کلی در مقایسه با میزان ثروتی که برای مشتریان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌اندازیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هر چند UBS از نظر دارایی‌های تحت مدیریت بزرگترین بانک جهان به شمار می‌رود اما در رده‌بندی کل دارایی‌ها، رتبه سی و دوم را در اختیار دارد. در این میان نگاهی به بانک‌های برتر دنیا از منظر کل دارایی‌ها از صدرنشینی چهار بانک چینی خبر می‌دهد. رتبه پنجم نیز در اختیار جی‌پی مورگان قرار دارد.

منبع:فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.