مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به جلوگیری از تصرف و تخریب محیط زیست و زمین خواری گفت: ۲۹ مورد اخطاریه ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه حفاظت شده البرز صادر شد.

صدور ۲۹ اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده البرز

به گزارش قدس آنلاین، مجید درگی با اشاره به عملکرد ۱۴ روزه حفاظت محیط زیست استان البرز در ایام نوروز اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۹۱ نفر نیرو در استان برای پایش محیط زیست استان بکارگیری شدند و ۱۴۱ مورد گشت خودرویی صورت گرفت.

وی با اشاره به ۶۸ مورد گشت موتوری نیروهای یگان حفاظت بیان کرد: ۱۵۱ مورد گشت پیاده مأمورین یگان حفاظت استان در مناطق حفاظت شده البرز و شکار ممنوع طالقان و سایر شکارگاه‌های استان صورت گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به گزارش ۲۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه البرز و اقدام قانونی تصریح کرد: یک مورد تشکیل پرونده تخلف شکار و نگهداری غیر مجاز پرنده وحشی و دو مورد تشکیل پرونده شروع به شکار در منطقه حفاظت شده البرز و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز صورت گرفت.

وی با اشاره به جلوگیری از تصرف و تخریب محیط زیست و زمین خواری گفت: ۲۹ مورد اخطاریه ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه حفاظت شده البرز صادر شد.

درگی با اشاره به پایش رودخانه کرج و طالقان برای جلوگیری از آلودگی رودخانه اظهار کرد: پایش پسماند رستوران‌های جاده چالوس در منطقه حفاظت شده البرز صورت گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت راهنمایی گردشگران و بعضاً اعلام تذکر در خصوص مدیریت پسماند و اطفای حریق انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز متذکر شد: یک مورد حفاری غیرمجاز توسط مأمورین یگان حفاظت در منطقه آتشگاه شهرستان کرج کشو و موضوع به فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری استان و رئیس اداره میراًث فرهنگی شهرستان کرج اعلام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.