معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ورود مسافر به استان ۱۱ درصد و به مشهد ۱۹ درصد افزایش داشته است.

ورود مسافر نوروزی به خراسان رضوی ۱۱ درصد افزایش داشته است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین ماه امسال ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی وارد این استان شدند در حالی که در بازه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۲ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶۵۱ مسافر به استان سفر کردند که رشد ۱۱ درصد را امسال تجربه کردیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با بیان این که در نوروز امسال ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد سفر کرده‌اند ادامه داد: در بازه اعلامی سال گذشته نیز هشت میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۳۳ زائر وارد مشهد شدند که به این ترتیب رشد ورودی ۱۹ درصدی را برای این کلانشهر مذهبی رقم زدند.

وی گفت: کمترین میزان ورود مسافر به استان از طریق هوایی با سه درصد بود و پس از آن پنج درصد ورود گردشگر از طریق ریلی و ۶ درصد به وسیله حمل و نقل عمومی جاده ای گزارش شده است.

گنابادی نژاد افزود: ۸۶ درصد از مسافران نوروزی خراسان رضوی از طریق وسیله نقلیه شخصی به این استان سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: تعطیلات نوروزی و آغاز موج سفر از نیمه اسفند سال گذشته و از نیمه شعبان رقم خورد و به همین دلیل کسب آمادگی و برنامه ریزی ها از همان زمان آغاز شد و همه کمیته ها اعم از نظارت، اقامت، بهداشت، امنیت و حمل و نقل همگی با قوت و قدرت کارهای عملیاتی خود را از نیمه اسفند ماه و با ورود نخستین مرحله زائران و مسافران آغاز کردند.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه ایجاد فضا و ظرفیت اقامتی به عنوان مهمترین اصل میزبانی موفق به تامین ۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت در استان شدیم که ۶۰۰ هزار نفر آن مربوط به مشهد بود ضمن این که امسال هماهنگی و همکاری خوبی در زمینه تامین فضای اقامتی در بخشهای اقامت موقت و اضطراری را شاهد بودیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.