مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین گفت: سال گذشته در تعطیلات نوروز ۸ میلیون و ۷۲ هزار نفر زائر وارد مشهد مقدس شد و امسال طبق پیش‌بینی‌های انجام شده با افزایش ۸ درصدی حضور زائران روبه رو هستیم.

پیش‌بینی افزایش ۸ درصدی حضور زائران در سال آتی
به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان در مراسم صدقه و قربانی برای زائران نوروزی که در محل راه آهن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال شعار محوری ستاد خدمات سفر" توزیع سفر توزیع ثروت" است. صنعت گردشگری در مقام سوم جزء پردرآمدترین صنعت‌هاست.
 وی افزود: ایران اسلامی از این صنعت کمتر از ۵ درصد بهره می‌برد و از آن به خوبی استفاده نمی‌کند. در سال گذشته مقدمات زیادی فراهم شده است تاحضورمردم در عرصه گردشکری فعال‌تر از گذشته انجام شود.
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین بیان کرد: امسال  حوزه گردشکری با ایجاد واحدهای برون‌گرایی در سطح روستاها، فعال کردن قطارهای‌گردشکری در سطح ایران به ویژه در مشهد مقدس به همت آقای ضیایی‌مهر و با طرح مشهدگردی و شهرستان‌گردی  در استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده  تا توزیع ثروت به نحو احسن انجام شود.
فروزان عنوان کرد: در سال جدید برای مسافران امکانات بسیار عالی مهیا شده است،  مسافران در طول سفر در شهرستان‌ها اقامت خوبی داشته باشند. آنها با استفاده از اپلکیشن" انجمن دوستداران میراث فرهنگی یا پارسه " که  به صورت ۷ زبان تهیه، در مشهد مقدس "سامانه مشهدی شو" فعال و در اختیار مسافران گذاشته شده است.
 وی ادامه داد: مسافران به وسیله این اپلیکیشن‌ها می‌توانند جاذبه‌های گردشکری هر استان را پیدا کنند و از جاذبه‌ها بهره ببرند.  امسال اقامت مسافران بدون افزایش  قیمت خواهد بود. با ثبت‌نام سامانه اقامتی ۲۴ یا سفر ایرانیان  ۵۰ درصد تخفیف خواهید داشت.
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین خاطر نشان کرد:  تلاش شده است با نظارت کامل  بر افزایش قیمت‌ها  از افزایش بی رویه  قیمت در حوزه بلیط و خدمات ریز ساختی  جلوگیری شود.  در زمینه  فروش بلیط افزایش قیمت در  حوزه راه آهن و اتوبوسرانی نخواهد بود. فقط در حوزه فرودگاه افزایش قیمت بلیط وجود دارد.  امسال خرید بلیط به صورت چارتر حذف شده است.
فروزان تاکید کرد : همچنین در ایام عید با کمک خدمات شهرداری  سعی شده است تا محیط شاد برای زائران مشهد  فراهم شود  و سلامت آنها را  با صدقه دادن "طرح ۲۰۲۰ "  از پروردگار خواستاریم.
وی ادامه داد: سال گذشته در تعطیلات نوروز ۸ میلیون  ۷۲ هزار نفر زائر وارد مشهد مقدس شد و  امسال  طبق پیش‌بینی‌های انجام شده  با افزایش ۸ در صدی حضور زائران روبه رو هستیم.
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائرین گفت:  امسال مشهد ۹۲ راند قطار  و با گنجایش  ۴۱ هزار مسافر در مسیر رفت و برگشت و ۸ راند قطار گردشکری اماده خدمات‌رسانی است.
 فروزان ادامه داد: قطار گردشکری  بین المللی نخجوان به مشهد  راه اندازی شده است. در حوزه حمل‌و نقل مسافر بدون افزایش واگن و ریل قطار ۲۰ در صد  رشد جابه جایی مسافر را خواهیم داشت واستقبال مردم در این حوزه ۵۰ درصد است. از ۲۹ شهر به مشهد  خط راه آهن  وجود دارد و امسال  نیز مردم رشت از این نعمت بهره مند شده‌اند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.