رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از بخشش قاتل محکوم به قصاص در دزفول پس از ۱۱ سال با اجرای پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» خبر داد.

رهایی قاتل از چوبه دار  پس از ۱۱ سال در دزفول

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به ایجاد سازش در یک پرونده قتل در شعبه روستایی شورای حل اختلاف بنوارحسین دزفول اشاره کرد و گفت: سال ۹۱ میان ۲ طایفه در این شهرستان بر سر اختلافاتی و برای انتقام‌جویی، درگیری و نزاع دسته جمعی رخ می‌دهد که در این میان یک نفر در اثر اصابت ۲ عدد ساچمه در ناحیه سینه و به علت شدت جراحت‌ها به قتل می‌رسد.

وی افزود: پس از مدتی خانوار مقتول اقدام به تخریب منازل، کشتن احشام و سوزاندن زراعت‌های خانوار قاتل کردند که این حادثه منجر به ترک خانوار قاتل از منازل و روستای خود برای کاهش تنش و سکونت در نقاط مختلف دزفول و استان لرستان شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و برای جلوگیری از گسترش درگیری و اختلاف‌ها و استفاده از ظرفیت اثرگذار شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان و ریش سفیدان منطقه جلسات متعددی به صورت شبانه روزی با حضور فرزندان، مادر مقتول بعد از شنیدن صحبت‌های خانواده مقتول و نمایندگان خانواده قاتل، زمینه صلح و سازش میان این دو طایفه فراهم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه و خداپسندانه رئیس دادگستری، دادستان، اعضای شورای حل اختلاف روستای بنوارحسین، ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان این شهرستان در حل و فصل این پرونده، گفت: اولیای دم پس از ۱۱ سال از قصاص قاتل فرزند خود به احترام امام رضا (ع) صرف نظر کردند و بین این ۲ طایفه با اجرای پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» صلح و سازش ایجاد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.