ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: میزان صادرات و واردات کالا از گمرک ها و بازارچه‌های مرزی استان در سال ۱۴۰۱ در هم سنجی با سال پیش از آن روند افزایشی داشته است.

میزان صادرات و واردات کالا از گمرکات خراسان رضوی روند افزایشی دارد

به گزارش قدس خراسان، جواد جعفری اظهار کرد: پارسال ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیون و ۴۳۴ هزار دلار از گمرک ها و بازارچه های مرزی خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ در وزن ۱۵ درصد کاهش اما در ارزش ۱.۲ درصد افزایش داشت.

ناظر گمرک خراسان رضوی میزان صادرات کالا از گمرکها و بازارچه های مرزی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ را ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۱۹ هزار دلار ذکر کرد.

وی گفت: پارسال ۲۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۵۲ میلیون دلار از گمرکها و بازارچه های مرزی خراسان رضوی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۱ درصد و در ارزش ۱۸ درصد افزایش داشت، این در حالی است که میزان واردات کالا به استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۲۹ هزار تن و به ارزش ۵۷۹ میلیون دلار بوده است.

جعفری اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکها و بازارچه های مرزی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ شامل محصولات کشاورزی مانند زعفران،پسته، سیب و محصولات صنعتی مانند پریفورم، کف پوش و سیم و کابل بوده است، عمده کالاهای وارداتی از گمرکها و بازارچه های مرزی استان در سال گذشته شامل تلفن همراه، پنبه، برنج، ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی می باشد.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: میزان ترانزیت خارجی نیز از گمرکهای خراسان رضوی در سال گذشته یک میلیون و ۹۸۷ هزار تن کالا بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۳ درصد افزایش داشت، این در حالی است که میزان ترانزیت خارجی از گمرکات استان در سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و ۴۷۸ هزار تن بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.