بر اثر وقوع گردباد پرقدرتی که از بامداد چهارشنبه به وقت محلی بسیاری از مناطق ایالت میسوری را درنوردیده است، تاکنون پنج نفر جان خود را از دست داده و چندین نفر نیز مجروح شده‌اند.

گردباد در ایالت میسوری آمریکا / پنج نفر کشته شدند

به نقل از فاکس نیوز، به گفته گروهبان کلارک پاروت از نیروهای گشت بزرگراه E ایالت میسوری، پنج کشته شده این حادثه از ساکنان منطقه گلنالن در شهرستان بولینگر ایالت میسوری هستند. گلنالن یکی از مناطقی است که در جریان این طوفان به شدت آسیب دیده است.

براندون کلمنت کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه این گردباد بسیاری از خانه‌ها و کسب و کارها را در منطقه گلنالن ویران کرده است، گفت: درختان زیادی توسط این گردباد ریشه‌کن شده، خطوط انتقال برق منهدم شده و چندین جاده در مناطق مرمر هیل و گلنالن توسط آوارهای طوفان و درختان فرو افتاده بسته شده است.

در حال حاضر امدادگران اورژانس و ماموران آتش‌نشانی در حال جست‌وجو و کمک به ساکنانی هستند که به دلیل این گردباد از خانه و زندگی خود آواره یا در زیر آوار منازل خود گرفتار شده‌اند.

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند شمار کشته‌شدگان طوفان و گردباد شدید در جنوب، غرب میانه و شمال شرق این کشور به دستکم ۳۲ نفر رسیده است و ده‌ها زخمی نیز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان در حال بررسی کامل میزان خسارت‌ها هستیم. خانواده‌هایی را می‌شناسیم که در سوگ عزیزان خود نشسته و منتظر شنیدن خبرهایی درباره افراد دیگری هستند که برای حفظ جانشان می‌جنگند.

بایدن پیش از این در برخی مناطق وضعیت اضطراری اعلام کرده و منابع فدرال را برای امدادرسانی و ارسال کمک‌های مالی در دسترس آنها قرار داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.