سخنگوی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: تعقیب و گریز پلیس در اراک منجر به کشته‌شدن ۲ سارق حرفه‌ای در این شهر شد.

تعقیب و گریز پلیس منجر به کشته‌شدن ۲ سارق حرفه‌ای شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، «احسان آنقی» افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در حوالی صبح امروز (جمعه)، مبنی بر تردد مشکوک یک‌دستگاه خودرو با پلاک مخدوش در اراضی روستای مرزیجران، موضوع با توجه به اعلام نارضایتی مکرر اهالی از سرقت، به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به محرز شدن حضور سارقان حرفه‌ای و تحت تعقیب در این محل که دارای سوابق متعدد سرقت منزل، مزارع و باغات کشاورزی در این مناطق بودند خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مهار و با تقویت گشت انتظامی، سرانجام ماموران، سارقان را که قصد انتقال مقادیری لوازم سرقتی از باغات و زمین‌های کشاورزی به درون خودرو را داشتند مشاهده کردند و متهمان به محض رویت ماموران از محل متواری می‌شوند.

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ماموران انتظامی دستور توقف خودرو را صادر کردند که راننده بدون توجه به هشدار پلیس، همچنان با سرعت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

سرهنگ آنقی توضیح داد: پس از چند کیلومتر تعقیب و گریز، ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح بعد از هشدار و شلیک چند تیر هوایی به سمت لاستیک خودرو تیراندازی کردند.

وی گفت: پس از اخطارهای مستمر و بی‌توجهی سارقان به هشدارهای پلیس، در نهایت خودروی متهمان متوقف و هر ۲ سارق مجروح شدند که بلافاصله عوامل اورژانس در محل حاضر شدند، اما متاسفانه راننده و سرنشین خودرو که از سارقان تحت تعقیب و حرفه‌ای بودند در این عملیات جان خود را از دست دادند.

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: این ۲ سارق حرفه‌ای دارای اعتیاد و سوابق متعدد سرقت از جمله مشارکت در ۵۶ فقره سرقت‌های مختلف از شهروندان اراکی و روستاهای اطراف آن بودند و از خودروی آن‌ها مقادیری موادمخدر نیز کشف شد.

سرهنگ آنقی عنوان کرد: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی، تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.