استاندار کرمان گفت: کوتاهی جذب اعتبارات از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و گزارش دستگاه‌هایی که اعتبارات سال ۱۴۰۰ را هزینه نکردند به استانداری داده شود.

استاندار کرمان: کوتاهی جذب اعتبارات از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست

به گزارش قدس انلاین، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه جذب اعتبارات عمرانی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان در ماه رمضان، اظهار داشت: مسئولیت‌های قبلی در حوزه مالی و اداری داشتم و مشکلات این بخش را به خوبی احساس می‌کنم.

وی با بیان اینکه اعتباری که به دست دستگاه‌ها می‌رسد یک روند حدود یک‌ سال و نیم داشته است و برای این اعتبار باید وقت گذاشت و اجازه نداد این اعتبار برگشت بخورد، گفت: متاسفانه در سال‌های قبل اعتباراتی از استان، حتی اعتبار جاری برگشت خورده است که جای تأسف و گلایه دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی، اشتغال‌زایی به همراه دارد و نباید بگذاریم ریالی از این اعتبارات از استان برگشت بخورد، افزود: تمام مدیران دستگاه‌های استان موظف هستند تا ریال آخر اعتبارات عمرانی را در استان جذب و هزینه کنند.

وی با بیان اینکه از هیچ دستگاهی کوتاهی جذب اعتبارات پذیرفته نیست و حتماً مدیران در این حوزه ارزیابی می‌شوند، ادامه داد: عدم وجود زیرساخت فنی در بعضی دستگاه‌های اجرایی یک آسیب است و نیاز است در این حوزه مشاور گرفته شود.

فداکار با اشاره به تورمی که در کشور وجود دارد، گفت: اعتبارات باید بلافاصله هزینه شود و اجازه ندهیم که با افزایش قیمت روبه‌رو شویم؛ ذی‌حسابان شبکه مالی دولت در سطح کشور هستند و حتماً باید مشاوره لازم را به مدیران برای هزینه‌کرد پروژه‌ها بدهند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان کرمان را هم داریم، اظهار داشت: همه باید دست به دست هم بدهیم که این اعتبارات به‌طور کامل در استان جذب شود.

وی با اشاره به اینکه جای تعجب دارد که هنوز برخی دستگاه‌ها اعتبارات سال ۱۴۰۰ را هزینه نکردند، گفت: حتماً گزارش این ادارات به استانداری داده شود و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

فداکار با بیان اینکه حدود شش هزار میلیارد تومان پول عمرانی استان باید در حدود پنج ماه آینده هزینه شود و هر چه سریع‌تر باید مناقصات آن برگزار شود، گفت: آنچه که پیمانکاران و دستگاه‌ها را ذلیل کرد اسناد خزانه بود که خوشبختانه این اعتبارات به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بدهی دستگاه‌ها به تامین اجتماعی باید پرداخت شود و بدهی از گذشته را هم باید با توافق و تعامل پرداخت کرد، افزود: مدیرانی که فنی نیستند و تخصص برای ارزیابی پروژه‌های عمرانی را ندارند، حتماً مشاور فنی بگیرند تا کار غیرتخصصی و غیرکارشناسی انجام نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.