نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو اگر مبنای محاسباتی دقیق نداشته باشد پذیرفتنی نیست از ورود این کمیسیون به موضوع مصوبه افزایش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در شورای رقابت و مخالفت دولت با آن خبر داد.

ورود مجلس به اختلاف دولت و شورای رقابت بر سر گرانی خودرو

به گزارش قدس آنلاین،  علی جدی  در خصوص درخواست شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو در سال جدید بیان کرد: در شرایط فعلی باید دید مبنای محاسباتی خودروسازان برای افزایش قیمت چیست؟ که اگر واقعا هزینه های خودروسازان بالاتر رفته است مانند خیلی از موارد دیگر که در تولید تورم اتفاق افتاده منطقی است.

برای افزایش قیمت خودرو پایه محاسباتی خودروسازان باید مشخص شود

وی با تاکید بر اینکه باید دید پایه محاسباتی خودروسازان چیست و چقدر می خواهند تغییر قیمت دهند؟ گفت: افزایش قیمت باید بر اساس افزایش هزینه باشد، در تولید اگر دولت قیمت را تعیین تکلیف کند و دستور بدهد،

بالاخره قانون است و باید دولت اختلاف هزینه را از محل منابع خودش پرداخت کند. یعنی اختلافی که در محصول تمام شده وجود دارد و آن قیمتی که برای فروش الزام می کند، دولت ملزم به تامین آن است و نمی توان تولید کننده را الزام به این کرد که زیر قیمت تمام شده محصول خود را عرضه کند، لذا معتقدم باید مبنای محاسبه را سنجید.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: در جلسات هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن موضوع افزایش قیمت خودرو را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

جدی افزود: دولت هم می تواند از طریق نماینده خود در شورای رقابت این موضوع را دنبال کند.

اگر مبنای محاسباتی برای افزایش قیمت خودرو دقیق نباشد، نمی توان آن را پذیرفت

وی در پایان تاکید کرد: برای افزایش قیمت مبنای محاسبه مهم است و اگر بر اساس افزایش هزینه های مواد اولیه، قیمت دلار، ورق و... باشد می توان تا حدودی آن را پذیرفت، ولی اگر مبنای محاسباتی دقیق نباشد نمی توان پذیرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.