۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 862480

مدرس فلسفه در مدارس و دانشگاه‌های تونس با بیان این که به ایران عشق می‌ورزد، گفت: اسلام دین وحدت بخش و وحدت آفرین است و نمایشگاه‌های قرآن راهبرد خوبی برای نزدیک شدن ملت‌های مسلمان به یکدیگر است.

مدرس تونسی: اسلام دین وحدت بخش و وحدت آفرین است

فاطمه البنا اظهار داشت: سال‌هاست که در کنار تدریس فلسفه به هنر خوشنویسی مشغولم. به این رویداد دعوت شدم و از جمهوری اسلامی ایران بابت این دعوت تشکر می‌کنم و باید از تمامی کسانی که در برگزاری نمایشگاه کمک کردند قدردانی کنم.

وی با اشاره به نخستین حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درباره دیپلماسی قرآن و نقش آن گفت: هیچ چیزی جز اسلام نمی‌تواند ملت‌ها را متحد کند. حتی خیلی بیشتر از سیاست و اقتصاد. اسلام دین وحدت بخش و وحدت آفرین است.

البنا ادامه داد: می‌توان چنین نمایشگاه‌هایی را در تمام جهان برای نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر و مسلمانان برگزار کرد. نمایشگاه‌های قرآن مردمان مسلمان در تمام نقاط جهان را به هم نزدیک کرده و آنها را با هم آشناتر می‌کند.

این هنرمند خوشنویس قرآنی که آثاری از خود به سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن آورده می‌گوید: من شخصا چیزهای بسیاری در این نمایشگاه کشف کردم و خیلی از هنرمندان را شناختم و این تجربه خوبی برای کشف و یادگیری است.

وی افزود: از هر کسی می‌توانم تکنیک‌های جدید خوشنویسی‌ و ایده‌های نو را بیاموزم تا بتوانم یک هنرمند خوشنویس در سطح بالاتر شوم.

البنا ادامه داد: دو سال پیش به ایران آمده بودم. من ایران را می‌ستایم. و امروز نه به عنوان توریست که به عنوان یک هنرمند به نمایشگاه آمده‌ام. من عاشق ایرانم.

این هنرمند و مدرس تونسی گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در این دوره از برگزاری خود شاهد حضور هنرمندانی از نقاط مختلف جهان در زمینه هنر خوشنویسی است که هر یک با ایده‌ها و تکنیک‌های جدید و نو به نمایشگاه آمده‌اند و می‌توانم از این فرصت برای بهتر شدن آثارم استفاده کنم.

گفتنی است؛ سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست و زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.