رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به تایپه قول داد آمریکا نظامیان تایوانی را آموزش دهد و ارسال تسلیحات به این جزیره را نیز تسریع کند.

وعده آمریکا برای آموزش نظامیان تایوانی و افزایش ارسال تسلیحات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، همزمان با آغاز رزمایش سه روزه ارتش چین در تنگه تایوان، یک قانونگذار ارشد آمریکایی روز شنبه از عزم آمریکا برای آموزش نظامی ارتش این جزیره خودمختار و همچنین تسریع در ارسال سلاح به تایپه خبر داد.

براساس گزارش رویترز، دو روز بعد از سفر «تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان به آمریکا و دیدار با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور، پکن رزمایش سه روزه‌ای را در پاسخ به این اقدامات تنش زای واشنگتن در اطراف جزیره تایوان آغاز کرد.

«مایکل مک کول» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که در رای یک هیاتی دوحزبی به تایپه سفر کرده است گفت: ما اینجا هستیم تا حمایت قدرتمند خود را از تایوان اعلام کنیم و این مهم است که دموکراسی‌ها در کنار یکدیگر باشند.

وی افزود:به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی، من تمام اسناد فروش تسلیحات خارجی از جمله به تایوان را امضا می‌کنم و قول می‌دهم که این تسلیحات به دست شما برسد.

این درحالیست که تایوان از سال گذشته انتقاداتی از عدم ارسال تسلیحات وعده داده شده از سوی واشنگتن به این جزیره از جمله موشک‌های استینگر را مطرح کرده است.

رویترز می‌گوید که با شروع جنگ اوکراین آمریکا این تسلیحات را به جای تایوان به اوکراین ارسال کرده تا در برابر روسیه از خود دفاع کند.

این نماینده جمهوریخواه آمریکا در ادامه گفت: ما هر کاری که بتوانیم در کنگره انجام می‌دهیم تا در ارسال تسلیحاتی که شما به آن نیاز دارید تسریع شود.

وی در ادامه همچنین قول داد که آمریکا ارتش تایوان را آموزش نظامی خواهد داد.

وی به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

درحالی که آمریکا توافق نظامی خود با تایوان را در سال ۱۹۷۹ و همزمان با روابط رسمی با چین لغو کرده است، اما روابط دفاعی و نظامی میان دو طرف علیرغم هشدارهای پکن تا کنون ادامه داشته است و واشنگتن منبع اصلی تغذیه تسلیحاتی تایوان است.

پیش از این دو مقام آمریکایی در ماه فوریه گفته بودند که ایالات متحده قرار است تعداد نیروهایی که به آموزش نظامیان تایوانی کمک می‌کنند را افزایش دهد و درحال حاضر نیز برخی از خلبانان تایوانی مشغول آموزش در آمریکا هستند.

چین اعلام کرده قصد برگزاری رزمایشی سه روزه در تنگه تایوان دارد.

وزارت دفاع تایوان همزمان اعلام کرده ۱۳ هواپیما و سه ناو جنگی چین را در اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

جبهه شرقی ارتش آزادی خلق چین گفت رزمایش «شمشیر برنده متحد» از روزهای ۸ تا ۱۰ آوریل «برای آمادگی‌های رزمی» برگزار خواهد شد.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.