فرماندار زبرخان از بازدید حدود ۱۳ هزار زائر خارجی کشورهای پاکستان، هندوستان، عراق، آمریکا، روسیه و اردن نیز از این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

بازدید ۱۳ هزار زائر خارجی از شهرستان زبرخان

به گزارش قدس خراسان، محمد عین‌القضات اظهار کرد: شهرستان زبرخان به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته‌کوه بینالود دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است که از آن جمله می‌توان به روستای هدف گردشگری دیزباد علیا، روستای گردشگری گرینه، شهر گردشگری درود که به شهر آبشارها شهرت دارد، شهر گردشگری خرو مشهور به شهر بام‌های طلایی یا ماسوله خراسان و شهر اسحاق‌آباد که به شهر پیشینه تاریخی شهرت دارد، اشاره کرد.

فرماندار زبرخان عنوان کرد: این نقاط نیز در طول ایام سفر و تعطیلات نوروزی پذیرای گروه‌های بسیاری از گردشگران بودند، به گونه‌ای که ۳۶۰۰ نفر وارد روستای هدف گردشگری دیزباد شده و از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کردند، همچنین روستای گردشگری گرینه نیز پذیرای ۷۴۰۰ نفر بودند، شهر درود که به شهر آبشارها شهرت دارد و شهر خرو شهر بام‌های طلایی نیز همچنین در این مدت میزبان تعداد بسیاری از مسافران و گردشگران شهرهای مختلف کشور بودند.

وی اظهار کرد: به منظور رفاه حال زائران و مسافران عزیز دو ایستگاه استقبال در محورهای ورودی شهرستان یکی در محور نیشابور به مشهد در محدوده اردوغش و محسن‌آباد و دیگری در محور مشهد -نیشابور در محل مسجد اهل‌بیت(ع) روستای چشمه خسرو برپا شد.

عین‌القضات افزود: در این ایستگاه‌ها تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان به مسافران چای، شیر و کیک بسته‌بندی شده و با شروع ماه مبارک آبجوش ارائه می‌شد، این ایستگاه‌ها برای توقف خودروها و رفع خستگی رانندگان بود که با این اقدام در محدوده شهرستان زبرخان آمار تصادف‌های منجر به فوت صفر بود.

فرماندار زبرخان ادامه داد: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال در مجموع ۱۸۳ هزار و ۶۷۳ نفر از بقعه قدمگاه رضوی و سایر بقاع متبرکه بازدید داشتند و ۸۴۷۴ نفر نیز اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: شهرستان زبرخان با برخورداری از بقعه قدمگاه رضوی و بقاع متبرکه دیگر در حاجی‌آباد، باغشن، درود و اسحاق‌آباد به عنوان دومین شهر زیارتی پس از مشهد در خراسان رضوی است.

۸۴۷۴ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان داشتند

عین‌القضات خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برای استقبال از زائران اماکن و مراکزی برای اسکان مهیا شد.

فرماندار زبرخان گفت: در این خصوص مراکز اقامتی دارای مجوز از میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شامل بوتیک هتل شهر خرو با ظرفیت ۷ سوییت مجهز و پذیرش ۲۰ نفر، بوم‌گردی درود با ظرفیت ۷۰ اتاق و لمکده و پذیرش ۵۰ نفر، بوم‌گردی روستای دانه کاشفی(باغشن) با ظرفیت ۸ اتاق و پذیرش ۳۰ نفر و خانه مسافر شهر خرو با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر آماده اسکان زائران بودند.

وی گفت: سایر مراکز اقامتی که تدارک دیده شد شامل ۵۶ سوییت مجهز از سوی ستاد اسکان آموزش و پرورش و زائرسراهای مجهز بقاع متبرکه با تعداد ۳۶ سوییت مجهز و ۱۸ اتاق پذیرایی زائران و مسافران بودند.             

عین‌القضات یادآور شد: طی این مدت تعداد ۴۴۵ نفر در مراکز اقامتی تحت نظارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ۱۸۱۰ نفر در اماکن ستاد اسکان آموزش و پرورش، تعداد ۵۹۷۴ نفر در بقاع متبرکه و قدمگاه رضوی و ۲۴۵ نفر در سوییت‌های پارک طبیعی حیات وحش چشمه خسرو اسکان داده شدند.

فرماندار زبرخان با اشاره به اینکه در مجموع ۸۴۷۴ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان داشتند، تعداد بازید کنندگان و زائران بقعه قدمگاه رضوی و سایر بقاع متبرکه را ۱۸۳ هزار و ۶۷۳ نفر اعلام نمود و گفت: از این تعداد ۱۷۰ هزار و ۸۶۰ نفر زائر ایرانی و ۱۲ هزار و ۸۱۴ نفر زائر خارجی بودند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر زائران خارجی نیز از کشورهای پاکستان، هندوستان و عراق بوده و زائرانی نیز از کشورهای آمریکا، روسیه و اردن هم در میان این زائران بودند.

۱۵۳۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته معدوم شد

عین‌القضات در ادامه تعداد بازدیدهای نظارتی مشترک از واحدهای مختلف صنفی و مراکز اقامتی در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین‌ماه را ۵۴ مورد اعلام کرد و گفت: طی این مدت تعداد ۷ واحد متخلف نیز پلمب شدند. همچنین ۱۵۳۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته نیز معدوم شده است.

فرماندار زبرخان آماده‌سازی راه‌های روستایی و خط‌کشی‌های محوری و لکه‌گیری راه‌های روستایی و همچنین ایمن‌سازی راه‌های شهری را از دیگر اقدامات انجام شده در ایام نوروز دانست.

وی همچنین استفاده گسترده از توان دهیاران در قالب ۱۰ اکیپ گشت سیار مجهز به چراغ لایتر آذرخش به عنوان همیار پلیس‌راه برای پوشش راه‌های روستایی و نظارت گسترده بر رانندگان را در کاهش خطرات مربوطه بسیار اثربخش دانست.

عین‌القضات خاطرنشان کرد: تنها شهرستان در خراسان رضوی بودیم که در هماهنگی کامل با پلیس‌راه و صدور حکم مأموریت توسط پلیس‌راه شهرستان برای تیم‌ها و اکیپ‌های تجهیز شده دهیاران تعداد بسیاری از وسایل نقلیه متخلف متوقف و اعمال قانون شدند.

فرماندار زبرخان عنوان کرد: در این ایام روشنایی چهارراه حاجی‌آباد (معروف به چهارراه مرگ) که سال‌ها به دلیل مشکلات اداری و قانونی معطل مانده بود و از سویی شاهد تصادفات و اتفاقات ناگوار بودیم با همت مشترک دهیاری حاجی‌آباد و شرکت برق زبرخان و بخشداری مرکزی با نصب برج نور تأمین شد.                                                                            

وی بیان کرد: در ایام طرح نوروزی از تمام توان و حتی بیش از انتظار و بضاعت شهرستان انرژی گذاشته شد و نتایج کار بسیار چشمگیر و رضایت‌بخش بود و به همت همه اعضای ستاد خدمات سفر یکی از بهترین شهرستان‌های استان در خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر رضوی و مسافران و گردشگران نوروزی بودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.