فرماندار زبرخان در استان خراسان رضوی گفت: طی یک‌سال گذشته ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی خیام این شهرستان که به‌ دلیل‌ برخی مشکلات تعطیل شده بود به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر فراهم شد.

۲ واحد صنعتی در زبرخان خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، یحیی سلیمانی  افزود: در حال حاضر هفت واحد تولیدی تعطیل شده که به تملک بانک‌ها درآمده‌اند در شهرک صنعتی خیام وجود دارد که تعطیلی آنها ۱۸۶ نفر را بیکار کرده است. 
وی ادامه داد: با توجه به‌ شعار امسال، احیای واحدهای تولیدی که به تملک بانکها در آمده‌اند به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار زبرخان با بیان اینکه تشکیل اداره صنعت، معدن و تجارت از اولویتهای این استان است گفت: در کمتر از هفت ماه ۱۰ اداره از قبیل منابع طبیعی، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و بهزیستی در این شهرستان مستقل شده‌اند و به دنبال مستقل کردن ۱۷ اداره دیگر هستیم.
وی افزود: تخصیص اعتبار برای ارتقای راه قدمگاه به درود در دستور کار قرار دارد و احداث راه درود به طرقبه و خرو به زُشک نیز در حال پیگیری است و دستور آغاز مطالعه احداث این راه‌ها از سوی استاندار ابلاغ شده است.
سلیمانی با بیان اینکه امسال ۲ انتخابات مهم در پیش رو داریم ادامه داد: ۸۵ نفر در چهار حوزه انتخابیه این شهرستان برای عضویت در شوراهای اسلامی شهری ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۸ نفر مرد و هفت نفر زن هستند، هفت نفر هم انصراف داده‌اند و ۳۲۷ نفر نیز برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده‌اند که تمامی روستاهای زبرخان به حد نصاب لازم برای تشکیل شورا رسیده‌اند.
وی گفت: تاکنون تعداد کل مراجعین سرپایی در این شهرستان ۲ هزار و ۹۷۸ نفر و بیماران کرونایی بستری شده ۶۵۰ نفر و تعداد جان باختگان ناشی از کرونا نیز ۱۲۴ نفر بوده است.
فرماندار زبرخان افزود: ۱۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در زبرخان وجود دارد که از این‌تعداد حدود هزار نفر به تبلت و موبایل دسترسی ندارند و تاکنون حدود ۱۶۰ تبلت از سوی خیران به دانش‌آموزان اهدا شده است.
وی ادامه داد: سه تیم بر فعالیت اصناف و واحدهای تولیدی شهرستان نظارت دارند و ۲۵۹ مورد بازرسی از آنها انجام شده که منجر به پنج مورد گزارش به اداره تعزیرات حکومتی و یک مورد پلمب گردیده است.
سلیمانی گفت: نخستین اقدام در شهرستان زبرخان ایجاد آرامش و همدلی بین معتمدان و نخبگان شهرستان بود تا در سایه این تعامل و همکاری شاهد توسعه زبرخان باشیم و در این چارچوب ۳۰ نفر از نخبگان زبرخان‌ جهت تشکیل شورای توسعه شهرستان شناسایی شده‌اند و تفاهمنامه سند توسعه شهرستان توسط دانشگاه فردوسی مشهد با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان امضا شده است.
وی افزود: برای ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی زبرخان که یکی از زیرساخت‌های مهم این شهرستان است حدود ۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که باید از ظرفیت خیران در این بخش استفاده شود و در سفر اخیر استاندار هم اضافه شدن ۴۵هکتار زمین به شهرک صنعتی خیام برای استقرار صنایع دانش‌ بنیان تصویب شد.
فرماندار زبرخان ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم مانند گمرک، انبار گمرک، راه‌های ارتباطی و راه‌آهن، طرح اولیه ایجاد بندر خشک در زبرخان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تهیه شده و سرمایه‌گذار هم اعلام آمادگی کرده است.
وی در باره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: قرار بر این شده سامانه ثبت‌نام این طرح به صورت ویژه برای خرو و درود یک بار دیگر باز شود البته در زمستان سال ۹۸ که طرح اقدام ملی مسکن شروع شد بیشترین سهمیه در استان برای شهر خرو در نظر گرفته شد و هزار و ۱۴ نفر ثبت نام کردند و از این تعداد ۵۱۴ نفر تایید شدند و در حال حاضر ۲۰۰ واحد فاقد متقاضی در خرو وجود دارد.
سلیمانی با اشاره به تکمیل ظرفیت زباله‌گاه زبرخان گفت: برای تشکیل زباله‌گاه جدید قرار شد مطالعات لازم برای برآورد میزان زباله تولیدی روزانه در شهر زبرخان و سایر موارد توسط پیمانکار انجام شود و ظرف ۱۵ روز آینده پیمانکار مشخص خواهد شد.
مرکز شهرستان‌ تازه تاسیس ۶۰ هزار نفری زبرخان خراسان رضوی در ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.