استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون مهمترین چالش ۲ هزار و ۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به سبب عدم توازن در ارایه خدمات است.

عدم توازن در ارائه خدمات چالش امروز روستاها است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری عصر شنبه در نشست هم اندیشی با نمایندگان مجموعه های جهادی استان خراسان رضوی اظهار کرد: با این هدف که بتوانیم جمعیت را در روستا تثبیت کنیم باید در ارائه خدمات در روستاهای یاد شده توازن ایجاد کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی روستایی در استان خراسان رضوی جاده خاکی و غیر آسفالته است و حدود ۵۰۰ روستا نیز به آب شرب مطلوب دسترسی ندارند.

وی به موضوع گازرسانی به روستاهای فاقد گاز اشاره و بیان کرد: مساله آب و جاده دارای اهمیت حیاتی برای روستائیان هستند، لذا طرح تحول خدمات رسانی در روستاها را به عنوان اولویت اقدامات گروه های جهادی مطرح کرده ایم.

نظری ضمن تایید برخی مشکلات بورکراتیک و دیوانسالارانه در برابر گروه های جهادی افزود: اگر ما برای شما ستاد درست کنیم کار دولتی می شود و در ادامه آن "خروش از درون" ویژه فعالیت گروه های جهادی محقق نمی شود، لذا به دنبال سپردن تشکیل امور ستادی به خود گروه های جهادی هستیم.

در ادامه حجت الاسلام محمد هاشم زروندی، دستیار استاندار خراسان رضوی در امور فعالیتهای جهادی در حاشیه این نشست اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان بیش از ۱۰۰ تشکل جهادی که در حوزه های بهداشتی و درمانی، عمرانی و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت دارند، دیدگاه های خود را بیان کردند.

حجت الاسلام محمد هاشم زروندی افزود: ارایه گزارش، تدوین برنامه جامع تشکلها در سال جدید با اولویت تولید و اشتغال و چالشهای کار جهادی محور اصلی سخنان نمایندگان تشکلها است.

وی گفت: هم اکنون مجموعه "قرارگاه جهاد سازندگی" استان به عنوان هماهنگ کننده برنامه‌های خدمت رسانی گروه های جهادی در مناطق محروم با نهادهای خدمت رسان و مرتبط با گروه های جهادی تشکیل شده و وظیفه تسهیل گری در این خصوص را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.