وزارت امور خارجه لبنان ضمن محکومیت حملات روز گذشته رژیم موقت صهیونیستی، این رژیم را مسؤول هر گونه تنشی عنوان کرد که می‌تواند به انفجار وضعیت در مرزهای جنوب لبنان منجر شود.

هشدار بیروت: اسرائیل مسؤول انفجار وضعیت در مرزهای جنوب است

به گزارش قدس آنلاین، وزارت  امور خارجه لبنان امروز شنبه شکوائیه‌ای علیه رژیم موقت صهیونیستی و اقدامات تنشزای این رژیم، به دبیر کلهای سازمان ملل و شورای امنیت تسلیم کرد.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد، لبنان در این نامه، نسبت به خطر تحولات اخیر منطقه هشدار داد؛ به ویژه رخدادهایی که در روستاهای واقع در جنوب این کشور صورت گرفته است. 

رژیم صهیونیستی که بارها از طرق مختلف، حاکمیت لبنان را نقض کرده است، این بار هم به خاطر حملات راکتی که به تازگی از خاک لبنان شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد، ادعاهایی علیه بیروت مطرح کرده است.

 وزارت خارجه لبنان با اشاره به تلاش برای خاموش کردن آتش فتنه و دعوت به آرامش، رژیم صهیونیستی را مسئول هر گونه تنشی عنوان کرد که می‌تواند به انفجار وضعیت در مرزهای جنوبی لبنان منجر شود.

این نهاد لبنانی با بیان اینکه این کشور همچنان سیاست خویشتنداری را در پیش گرفته است، تصریح کرد: لبنان به اهمیت ثبات و آرامش آگاه است و به اجرای تعهدات بین‌المللی خود، ملزم است، ولی حملات بامداد جمعه اسرائیل به مناطق جنوب را محکوم می‌کند که جان غیر نظامیان و تمامیت ارضی لبنان را به خطر انداخت.

بیروت با بیان اینکه این حملات، یک اقدام خصمانه و نقض حاکمیت لبنان و تهدیدی برای ثبات این کشور است، هشدار داد که حق دفاع از خویشتن را برای خود، محفوظ می‌داند. لبنان در عین حال نسبت به خطر و پیامدهای اقدامات تحریک‌آمیز در قدس شریف هشدار داد.

لبنان در پایان از شورای امنیت و جامعه بین‌الملل خواست که حملات رژیم صهیونیستی را محکوم و این رژیم را مجبور کند که به نقض حاکمیت دریایی، زمینی و هوایی لبنان پایان دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.