رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان گفت: برای خرید محصول گندم از کشاورزان ۱۴ مرکز در استان بوشهر راه‌اندازی شده و خروج محصول برداشتی از استان ممنوع است.

راه‌اندازی ۱۴ مرکز خرید گندم از کشاورزان در استان بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، نوذر منفرد  با اشاره به آغاز برداشت گندم در ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر، اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ کمباین در برداشت محصول گندم استان مشارکت دارند که ۱۷ کمباین آن بومی استان و مابقی از استان فارس تأمین شده ست.

وی با بیان اینکه هر کمباین به‌صورت متوسط در شبانه‌روز ۳۰ تا ۳۵ هکتار گندم برداشت می‌کند، افزود: در حمایت از کشاورزان امسال از ۳۰ هزار تن کود شیمیایی سهمیه استان بوشهر بیش از ۱۳ هزار تن آن در اختیار گندم‌کاران قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: بذر اصلاح شده برای اراضی کشت گندم دیم و آبی شامل ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۵ هزار هکتار اراضی دیم در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نیاز استان در تأمین گندم برداشت می‌شود تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌ها امسال تا ۴ برابر نسبت به سال گذشته گندم برداشت می‌شود.

منفرد اضافه کرد: سال قبل ۴۰ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شد که نیاز استان از دیگر نقاط تهیه و تأمین شد، اما امسال پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن محصول گندم در استان بوشهر شده که بیش از نیاز استان تولید و برداشت می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد ۱۴ مرکز خرید گندم در استان بوشهر گفت: خروج محصول برداشت شده گندم از استان ممنوع است و از کشاورزان تقاضا می‌شود گندم برداشت شده به مراکز ۱۴گانه خرید که توسط اداره کل غله و سازمان تعاونی روستایی در نقاط مختلف استان بوشهر ایجاد شده تحویل دهند.

بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم اراضی کشاورزی استان بوشهر یک ماه طول می‌کشد و تا ۲۰ اردیبهشت برداشت محصول از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی گندم استان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.