مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از انجام ۱۲۶۰ گشت بازرسی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده برای نانوایی‌های متخلف شده است، خبر داد. همچنین کم‌فروشی و گران‌فروشی در صدر تخلفات نانوایی‌های سطح شهر مشهد است.

کم‌فروشی و گران‌فروشی در صدر تخلفات نانوایی‌های مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد محمد میری دیسفانی اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون ۱۲۶۰ گشت بازرسی در سطح شهرستان مشهد انجام شده که این بازرسی‌ها منجر به  تشکیل حدود ۶۳ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد ریال برای نانوایی‌های مشهد شده است. همچنین در این مدت برای رفاه حال زائران، ۲۲ نانوایی ثابت و سیار در اطراف حرم ایجاد شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: با توجه به تامین نان در راستای ورود زائرین ویژه ایام نوروز شاهد تخلفاتی در تعداد محدودی از نانوایی‌های سطح شهر مشهد بودیم. فروش خارج از شبکه آرد و کم فروشی نان از جمله مهمترین تخلفات محرز شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشیک نوروزی نانوایان برای خدمات رسانی بهتر ابلاغ شد و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های متولی از واحدهای نانوایی انجام شد. این امر موجب ساماندهی این واحدها و جلوگیری از کم‌فروشی یا گران‌فروشی می‌شود. 

میری دیسفانی بیان کرد: نظارت از نانوایی‌ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به طور جد و مستمر انجام می‌گیرد. در این زمینه تخلفات احصاء و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی نانوایان برخورد جدی و بدون اغماض صورت می‌گیرد. همچنین برابر قانون با متخلفین کم فروشی، فروش آرد سهمیه و نان بی کیفیت برخورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات واحدهای نانوایی از حالت معمول خارج شده است و با هدف تامین نیاز مردم، شناسایی و برخورد با متخلفان در این حوزه با جدیت به صورت اخطار و سپس مهر و موم انجام می‌گیرد.

وی افزود: عمده تخلفات صورت گرفته توسط واحدهای نانوایی عرضه خارج از شبکه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم رعایت موازین بهداشتی، نصب نکردن نرخ نامه، رعایت نکردن ساعات کار و ایام تعطیل‌شده خارج از برنامه زمانبندی بوده است، بنابراین کم‌فروشی و گران‌فروشی در صدر تخلفات نانوایی‌های سطح شهر مشهد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.