۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 862859

آ اس اسپانیا در گزارشی به درخشش مهدی طارمی در پورتو پرداخت و نوشت این بازیکن دیر چهره شده است.

ادعای آ اس اسپانیا درباره پیشنهادات مهدی طارمی

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه دیدارهای هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ پرتغال چند دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی، تیم فوتبال پورتو توانست با نتیجه ۲ بر یک بنفیکا صدرنشین این رقابت ها را شکست دهد و اختلاف خود را با این تیم به هفت امتیاز برساند.

در نیمه دوم مهدی طارمی با شوت زیبای خود توانست گل دوم را برای تیمش به ثمر برساند تا بازیکن ایرانی بعد از ۳ بازی در پرتغال دروازه حریفان را باز کرده باشد. طارمی در دقیقه ۸۸ جای خود را به فابیو کاردوسو داد و زمین بازی را ترک کرد.

رسانه آ اس اسپانیا با تمجید از مهاجم ایرانی نوشت: مهدی طارمی مهاجم متولد بوشهر بار دیگر در دیدار کلاسیک فوتبال پرتغال تعیین کننده بود. مهاجم ایرانی توانست گل دوم تیمش را در این دیدار به ثمر رساند تا پورتو در ورزشگاه دالوز در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر بنفیکا را شکست دهد. این دومین شکست برای تیم بنفیکا در این فصل بود.

مهاجم ایرانی یکی از برجسته ترین بازیکنان پورتو در این فصل بوده است. او تاکنون ۱۴ گل در لیگ پرتغال به ثمر رسانده است و تنها ۳ گل با ژائو ماریو و گونچالو راموس در صدر جدول گلزنان فاصله دارد. طارمی علاوه بر این ۶ پاس گل داده است. او به طور مستقیم در ۳۴ درصد از گل های تیمش تاثیر مستقیم داشته است.

اگر حالا آمار کلی طارمی در این فصل را مدنظر قرار دهیم، رکورد او چشمگیر تر می شود. طارمی در ۴۲ بازی که در طول فصل انجام داده ۲۳ گل و ۱۲ پاس گل به ثبت رسانده است. پنج گل از این گل‌ها در لیگ قهرمانان اروپا زده شده است. او تا پایان فصل باید ۹ بازی انجام دهد و تنها سه گل تا رسیدن به بهترین عملکرد خود در یک فصل فاصله دارد.

او فصل گذشته با ۲۶ گل در ۴۸ بازی بهترین عملکرد باشگاهی خود را داشته است و امسال می تواند این رکورد را بهبود ببخشد. از زمان حضورش در پورتو، او در هیچ فصلی کمتر از ۲۰ گل نزده است.

یک انفجار دیرهنگام

کارنامه مهدی طارمی پر از ویژگی های خاص است. اولین حضور او به عنوان بازیکن حرفه ای در سال ۲۰۱۰ در شاهین بوشهر انجام شد. او بزرگ شده بوشهر، شهری با یکی از بنادر اصلی ایران در خلیج فارس است. در زمستان ۱۳۹۱ مجبور به انجام خدمت سربازی اجباری کشورش شد و همین امر باعث شد مدتی بیکار شود. او در پایان سال ۲۰۱۷ اختلاف حقوقی با باشگاه ریزه اسپور ترکیه داشت که منجر به محرومیت ۴ ماهه او شد. او در ژانویه ۲۰۱۸ در سن ۲۷ سالگی با الغرافه قطر قرارداد امضا کرد.

اما طارمی در جام جهانی روسیه چهره شد. او در آخرین بازی مقابل پرتغال، شانس واضحی را از دست داد که باعث شد ایران نتواند راهی دور بعدی رقابتها شود. با وجود این، کارلوس کارواخال (مربی فعلی سلتا و در آن زمان مربی ریو آوه) در جذب این بازیکن تردید نکرد.

او در اولین فصل حضورش در پرتغال، ۲۱ گل در تمام مسابقات به ثمر رساند و به عنوان بهترین گلزن لیگ معرفی شد. طارمی در نهایت با کمتر از ۵ میلیون یورو به پورتو پیوست و روز به روز در این تیم به درخشش خود ادامه داده است. او در حال حاضر ۷۲ گل در دو فصل و نیم به ثمر رسانده است و به رشد خود ادامه می دهد.

طارمی مهاجمی است که خارج از محوطه جریمه نیز بلد است بازی کند، دوست دارد دفاع رقیب را به هم بزند و همه جا حاضر باشد. مهدی طارمی در ۳۰ سالگی به یکی از بهترین فرم‌های دوران فوتبالی خود رسیده است. سوال اینجاست که آیا او آماده است تا گام بعدی را در فوتبال خود بردارد؟ قرارداد او با پورتو در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد و برخی از باشگاه‌ها از الان به دنبال به خدمت گرفتن او هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.