زمزمه‌ها درباره رفتن مسعود میرکاظمی و تغییر رئیس سازمان برنامه و بودجه بالا گرفته و برخی منابع از داوود منظور به عنوان جایگزین میرکاظمی سخن گفته‌اند.

سیل گزارش‌ها درباره رفتن میرکاظمی/ احتمال جابجایی یکی از وزرای اقتصادی دولت و استعفای یک وزیر غیراقتصادی

به گزارش قدس آنلاین:  پس از تغییر وزیر آموزش و پرورش در پی ماجرای تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای معلمان در روزهای منتهی به عید که البته این موضوع تنها یکی از دلایل استعفای عزل گونه یوسف نوری بود و موضوعاتی چون نحوه اجرای طرح ربته بندیم علمان، موضوع مسمویت سریالی دانش اموزان و انتقادها به تصمیمات متغییر و  کیفیت آموزش در دمدارس متاثر از تداوم شیوع کرونا نیز در این تصمیم مور به نظر می‌رسند، حالا شایعات در مورد احتمال تغییر مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و یک از اعضای مهم تیم اقتصادی دولت هم رفته رفته تقویت شده و گمانه ها درباره آن به شدت تقویت شده‌اند تا آنجا که برخی منابع از جایگزین او هم نام می‌برند. این در حالیست که همین چند روز پیش به قولی شایعه استعفای او برای چندمین بار توسط ممبینی معاون او تکذیب شد.

اگرچه سازمان برنامه و بودجه و نام مسعود میرکاظمی هم در گزارشهای تحقیق و بررسی عوامل موثر در اتفاق اسفند ماه و پرداخت نشدن حقوق معلمان آمده و این سازمان هم مقصر اعلام شده، اما بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس هم به عملکرد سازمان برنامه و بودجه تحت امر مسعود میرکاظمی در موضوعات مختلفی همچون حذف ارز ترجیحی، روند اصلاح ساختار بودجه و محقق نشدن آن و همچنین عدم تحقق انتظارات و تکالیف قانونی در تخصیص منابع و اعتبارات لازم برای «اشتغال‌زایی و حمایت از تولید» انتقاد داشته‌اند.

میرکاظمی چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران از عملکرد خودش در سازمان برنامه و بودجه به شدت دفاع کرده و مدعی شد در دوره او انظباط و نظم کامل مالی در دولت برقرار شده و سازمان برنامه و بودجه در ماجرای حقوق معلمان جلوی یک تخلف و عبور از سقف بودجه را گرفته است.

در این شرایط خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه نوشت که سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌زودی این مسئولیت را به داود منظور تحویل خواهد داد.

روایت تسنیم اما از ماجرا اینگونه بود که خود  میرکاظمی در چند وقت اخیر از رئیس‌جمهور خواسته بود که فرد دیگری جایگزین وی شود.

این خبرگزاری هم به نقل از منبعی که نامی از وی نبرده مدعی شد سه گزینه برای ریاست سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که یکی از آنها و محتمل‌ترینشان آقای دکتر داود منظور رئیس فعلی سازمان امور مالیاتی است.

تسنیم همچنین آورد که مباحثی درباره جابه‌جایی یکی از وزرای اقتصادی دولت هم طی این روزها مطرح شده است که منبع مطلع گفت این موضوع قابل تائید نیست و صرفاً یک موضوع است که درباره آن تا امروز تصمیم خاصی گرفته نشده است.

با این حال، برخی منابع  گفته‌اند که احتمال جابجایی وزیر یکی از وزارت‌خانه‌های غیراقتصادی دولت نیز طی هفته‌های آینده وجود دارد. این وزیر بنا به شرایط جسمی، از رئیس‌جمهور خواسته است که درباره ادامه فعالیت او تصمیم بگیرد.

در همین رابطه خبرگزاری مهر هم به نقل از شهباز حسن پور  نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تصدی داوود منظور به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه و برکناری سید مسعود میرکاظمی، نوشت:داوود منظور یکی از گزینه‌های اصلی ریاست سازمان برنامه و بودجه و جایگزینی میرکاظمی است که می‌تواند در جهت اهداف این سازمان به صورت موفق عمل کند.

وی تاکید کرد: همچنین باید گفت حتماً منظور عملکرد بهتری در مدیریت سازمان برنامه و بودجه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.