وزارت دفاع روسیه امروز در خصوص عملیات ویژه نظامی این کشور اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ سرباز اوکراینی در محور دونتسک کشته شدند.

مسکو: بیش از ۲۵۰ سرباز اوکراینی در محور دونتسک کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در خصوص عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ سرباز اوکراینی در محور دونتسک کشته شدند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: حدود ۵۵ نیروی اوکراینی در محور کراسنو- لیمانسکی در یک روز کشته شدند. همچنین، یک انبار حامل ۷۰ هزار تن از طریق طی یک حمله دقیق موشکی در منطقه زاپروژیا منهدم شد.

بیانیه مسکو درا ین خصوص اضافه می‌کند: در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا، شمار کشته‌های دشمن به ۲۰ نفر رسید. تاسیسات توپخانه پیشران «Gvozdika» و همچنین هویتزرهای Msta-B و D-۲۰ در طول یک روز منهدم شدند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفتند.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.