مدیر مخابرات استان قزوین از سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح نجما و توسعه شبکه فیبر نوری در استان قزوین خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیاردی برای توسعه شبکه فیبرنوری در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نصرآبادی امروز در نشست با علی فرمانی رئیس شورای شهر قزوین که در دفتر ریاست شورای شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نجما و توسعه شبکه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان قزوین می‌کند که بخشی از این سرمایه‌گذاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری از سال قبل شروع شده و تا ۲ سال آینده ادامه دارد، اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری برای توسعه شبکه فیبر نوری در مناطق شهری و وصل شدن منازل به اینترنت پرسرعت صورت گرفته و به مرور تمامی مناطق شهر قزوین به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد. در ضمن یکی از ابعاد اجرای این طرح هم توسعه زیرساخت‌ها و امکانات شهر هوشمند است که می‌تواند با کمک مرکز فناوری اطلاعات شهرداری قزوین محقق شود.

نصرآبادی ادامه داد: یکی از مطالبات مهم مردم شهر قزوین اتصال خانه‌ها و منازل مسکونی به شبکه فیبر نوری است؛ چرا که با توسعه این شبکه اینترنت با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن به مردم قزوین ارائه خواهد شد و با توجه به عملیات عمرانی لازم برای توسعه شبکه فیبر نوری شورای شهر و شهرداری باید یار و همراه ما در اجرای طرح نجما باشند.

رئیس شورای شهر قزوین هم در این نشست یکی از طرح‌های راهبردی و محوری مدیریت شهری قزوین را توسعه شهر هوشمند دانست و گفت: یکی از شعارهای اصلی شورای ششم شهر قزوین هوشمندسازی خدمات شهری و جلوگیری از مراجعه بی‌مورد مردم به ادارات شهرداری قزوین است که تحقق آن منوط به تکمیل پروژه شهر هوشمند است.

فرمانی با بیان اینکه برای مجازی کردن ۱۱۰ خدمت شهرداری قزوین سامانه یکپارچه‌ای طراحی شده است، افزود: با این حال زیرساخت اصلی اجرای این طرح توسعه شبکه فیبر نوری و اتصال همه مناطق و سازمان‌های شهرداری قزوین به اینترنت حاصل از شبکه فیبر نوری است که برای این منظور به همکاری ۱۰۰ درصدی شرکت مخابرات نیازمندیم.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح شهر هوشمند در قزوین نیازمند تکمیل طرح شبکه فیبر نوری در شهر قزوین هستیم تا شاهد ایجاد تبعیض در برخورداری از امکانات شهر هوشمند در مناطق مختلف شهری قزوین نباشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.