رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از آغاز غربالگری و سنجش کودکان پیش دبستانی خبر داد.

آغاز غربالگری و سنجش کودکان پیش دبستانی در مازندران

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران، سید سروش ساداتی جمالی در این ارتباط اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: غربالگری و سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی که به برنامه سنجش سلامت نوآموزان اضافه شده است در سالجاری نیز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

ساداتی جمالی تصریح کرد: در همین راستا طبق اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برنامه غربالگری و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی ۱۴۰۲ از هجدهم تیرماه به بعد شروع و پیش بینی می شود  ۴۸ هزار نوآموز بدو ورود به‌ پیش دبستانی در آن شرکت کنند.

ساداتی جمالی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در میان سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ به اجرا در آمد درحالیکه پیش از این، طرح در تابستان هر سال اجرا می شد.

دبیر ستاد سنجش مازندران خاطرنشان کرد: آن دسته از کودکان که در سن پیش‌دبستانی سنجش می شوند، برای سال آینده که به دبستان می روند دیگر نیازی به سنجش مجدد ندارند و اطلاعات سنجش آنها در سامانه ثبت می شود.

ساداتی جمالی افزود: هزینه و مدارک همانند سنجش بدو ورود به دبستان است و تفاوتی ندارد.

وی توصیه کرد خانواده هایی که کودک پیش‌دبستانی دارند در صورت امکان، سنجش سلامت فرزندانشان را انجام دهند تا اگر خدایی ناکرده اختلال و یا مسئله ای وجود داشت بتوان از یک سال فرصت مداخله تا قبل از کلاس اول استفاده کرد. ضمن آنکه استرس شان برای سال آینده هم کمتر می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به اهمیت نوبت گیری و انجام غربالگری در پایگاه های سنجش عنوان کرد: داشتن شناسنامه الکترونیک سلامت نوآموزان پیش شرط ثبت نام در پایه اول ابتدایی است.

ساداتی جمالی بر ارزش این اقدام هم راستا با مداخله بهنگام تاکید کرد و والدین را به نوبت گیری و انجام سنجش نوآموزان خود دعوت کرد.

وی ادامه داد: سنجش سلامت شامل ارزیابی های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت های ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت صورت می پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.