رئیس پلیس امنیت اقتصادی زنجان از دستگیری متهم به اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

متهم به اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی در زنجان دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ حسین بدری روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی توسط یکی از کارکنان ادارات دولتی، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی و کار روی پرونده مشخص شد متهم اقدام به جمع‌آوری وجوه از همکاران و دوستان خود جهت انجام کار تجاری (خرید و فروش ارز – سکه – گوشی موبایل و…) کرده و قرار بوده ماهانه سود آن را به حساب نفرات واریز کند.

سرهنگ بدری گفت: متهم در این خصوص از ۱۴۵ نفر مبالغی جمع آوری و در ماه‌های اول نیز اقدام به پرداخت سود به آنان کرده ولی پس از مدتی متواری شده بود که با پیگیری های لازم و هماهنگی قضائی نامبرده دستگیر شد و در تحقیقات انجام گرفته به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ بدری اظهار کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به صورت غیر مجاز توسط متهم اخذ شده ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی تاکید کرد: پلیس در مبارزه بی امان با غارتگران بیت المال و سودجویان تلاش خود را به کار بسته است، تا تحرک از ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی با چک های جعلی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری شخصی خبر داد که با استفاده از چک های جعلی و فاقد اصالت از پنج نفر حشم دار زنجانی مبلغ ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ محمدعلی آدینه لو گفت: در پی اعلام شکایت چند نفر از حشم داران استان مبنی بر وصول چک های جعلی و فاقد اصالت در خرید و فروش احشام، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی یک نفر کلاهبردار در این خصوص، افزود: این کلاهبردار با تلاش بی وقفه و مستمر پلیس و همچنین سرعت عمل کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

سرهنگ آدینه لو ادامه داد: در بررسی های انجام شده پیرامون این پرونده مشخص شد فرد مذکور تاکنون ۵۰ میلیارد ریال از حشم داران کلاهبرداری کرده است.

وی تصریح کرد: این کلاهبردار تحویل مرجع قضائی و در نهایت با صدور قرار مناسب راهی زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی از شهروندان خواست: به هشدارها و توصیه های پلیس در رابطه با پیشگیری از وقوع کلاهبرداری توجه کنند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ و یا ۱۳۰ به مرکز فوریت پلیس آگاهی اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.