رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: به دلیل اینکه قیمت میوه شب عید مقرون به صرفه بود، بیشتر از میزان پیش‌بینی شده یعنی ۱۲۰۰ تن میوه شب عید در مشهد توزیع  شد.

۱۲۰۰ تن میوه طی ایام نوروز در مشهد توزیع شد

به گزارش قدس خراسان، حیدر ساکن‌برجی با اشاره به اینکه مصرف میوه نسبت به سال گذشته کمتر شده، اظهار کرد: این مساله به این دلیل است که قیمت میوه نسبت به سال قبل به دلیل افزایش هزینه‌ها بیشتر شده و احتمالا قیمت میوه در سال جاری بین ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد ادامه داد: در حال حاضر ارسال میوه از مناطق مختلف به مشهد ادامه داشته و قیمت هر کیلو راکا (نوعی خربزه) به قیمت عمده از کیلویی ۲۵ هزار تا ۴۰ تومان، هندوانه از کیلویی ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار تومان و توت فرنگی از کیلویی ۶۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان بوده که بسته به کیفیت، رنگ و... به فروش می‌رسد.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ملون از کیلویی ۱۲ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت پرتقال نیز در بازار از ۲۲ هزار تا ۲۸ هزار تومان و نوع جنوب آن تا ۴۰ هزار تومان است.

ساکن برجی بیان کرد: برای شب عید ۴۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب درختی در نظر گرفته شد که تا سوم فروردین ماه ۶۰۶ تن پرتقال و ۳۱۹ تن سیب درختی در مشهد توزیع شد. همچنین ۲۰۰ تن سیب و پرتقال مربوط به تعاون روستایی نیز برای ایام عید توزیع شد. همراه این اقلام ۱۲۰ تن اقلام دیگر از جمله کیوی، موز، خرما و... نیز توزیع شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد ادامه داد: بعد از سوم فروردین ماه همواره ۲۰ تا ۳۰ تن میوه به صورت روزانه در مشهد توزیع شد و هنوز هم چند جایگاه توزیع میوه در حال فعالیت است. به دلیل اینکه قیمت میوه شب عید مقرون به صرفه بود، بیشتر از میزان  پیش‌بینی شده یعنی ۱۲۰۰ تن میوه شب عید در مشهد توزیع شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.