مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن ۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۶ درصدی میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمد شریف الحسینی اظهار کرد: سال گذشته ۱۹۹ هزار و ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به پایگاه های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند در حالی که میزان داوطلبان در سال ۱۴۰۰، ۱۸۹ هزار و ۶۳ نفر بوده است.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ میزان داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی داشته و از ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر داوطلب به ۱۵۱ هزار و ۳۰ داوطلب افزایش یافته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ ، ۹۶ درصد از افرادی که موفق به اهدای خون شدند مرد و ۶ درصد زن بودند که میزان اهدای خون زنان استان در این سال نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز با رشد ۹ درصدی از هفت هزار و ۷۲۲ اهداکننده زن به هشت هزار و ۳۸۹ نفر افزایش یافته است.

شریف الحسینی افزود: همچنین سال گذشته ۵۵ درصد از داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند اهداکنندگان مستمر، ۳۰ درصد اهداکنندگان با سابقه و ۱۵ درصد اهداکنندگان بار اولی بودند.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی اضافه کرد: میزان اهداکنندگان بار اولی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن نیز با رشد ۱۱ درصدی از ۲۱ هزار و ۵۲۱ نفر به ۲۳ هزار و ۸۰۵ نفر رسیده است.

افزایش بیش از ۹ درصدی مراجعات نوروزی به پایگاه های اهدای خون

وی گفت: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته نیز ۹.۳۴ درصد افزایش یافته است.

شریف الحسینی افزود: نوروز امسال پنج هزار و ۲۰۸ داوطلب به پایگاه های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که میزان اهدای خون نیز طی این بازه زمانی بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: این در حالی است که در نوروز سال ۱۴۰۱ میزان مراجعه داوطلبان چهار هزار و ۷۳۶ نفر بوده که از این تعداد سه هزار و ۷۱۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: مراکز انتقال خون استان همیشه نیازمند همه گروه‌های خونی است تا به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کند لذا از عموم مردم می خواهیم برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون مراجعه و در امر کمک به بیماران نیازمند خون ما را یاری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.