رئیس شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تمام وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و قطار شهری در روز قدس به صورت رایگان در خدمت مردم خواهند بود.

رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای راهپیمایان روز قدس

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد جزئیات مراسم روز قدس در مشهد و سایر شهرستان‌های استان را تشریح کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آغاز با اشاره به محقق شدن شعارهای انقلاب مبنی بر نابودی اسرائیل بیان کرد: اینکه امام (ره) روز جمعه اخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند، زیباترین و جامع‌ترین انتخاب است. چراکه رمضان ماه برکت و تعالی جسم و روح انسان است و همه ساله مسلمانان و غیرمسلمانان سراسر دنیا در این روز به  صحنه می‌آیند و از مردم فلسطین دفاع و خشم و تنفر و انزجار خود را علیه رژیم اسرائیل اعلام می‌کنند.

وی افزود: خداوند اراده کرده تا این شعار محقق شده و این رژیم کودک کش از صفحه روزگار محو شود. ملت ایران همواره در صحنه دفاع از مردم فلسطین حرف اول را می‌زنند. همواره در ماه رمضان، پیر و جوان، کودک و بزرگسال در سراسر کشور به صحنه می‌آیند و روحیه دفاع از مقاومت را به نمایش می‌گذارند.

جزئیات برنامه‌های روز قدس در شهرستان‌ها

سلطانی بیان کرد: امسال در سراسر استان، در بیش از ۱۰۰ مرکز شهرستان‌، شهر و دهستان راه پیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم، به خصوص جوانان و نوجوانان در ۲۵ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: راهپیمایی‌ها طبق سنت هرساله، به اجتماع در مصلی هر شهرستان ختم می‌شود و در آن جا مردم از خطبه‌های نماز جمعه و قرائت قطعنامه‌ای که توسط شورا منتشر می‌شود استفاده خواهند کرد.

اعلام جزئیات برنامه روز قدس در مشهد

وی افزود: در مشهد باتوجه به لیالی قدر، برنامه‌ها  با یک ساعت تاخیر برگزار می‌شوند. امسال هم تجمع مردم  از ساعت ۹ونیم در میدان ۱۵ خرداد آغاز می‌شود. همین‌جا از مردم درخواست می‌کنم که تلاش کنند و به تجمع اولیه در میدان برسند تا با جمعیت خوبی بتوانیم مسیر راهپیمایی را آغاز کنیم.

سلطانی تاکید کرد: کلیه وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و قطار شهری در روز قدس به صورت رایگان در خدمت مردم خواهند بود.

رئیس شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ساعت ۱۰ صبح راهپیمایی به سمت حرم آغاز می‌شود و مانند هرسال برادران در سمت راست خیابان امام رضا و خواهران از سمت چپ حرکت خواهند کرد.

وی افزود: مراسم پایانی نیز در صحن پیامبر اعظم (ص) با سخنرانی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد. بعد از آن قطعنامه قرائت شده و به استقبال نماز جمعه خواهیم رفت.

برنامه‌های آستان قدس رضوی در روز جهانی قدس

سلطانی مطرح کرد: همایش روز جهانی قدس در روز پنجشنبه، ۲۴ فروردین، ساعت ۱۶ برای زائران غیر ایرانی در صحن قدس برگزار می‌شود. در این مراسم به صورت برخط میزبان حجت‌الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله و سخنرانان مطرح جهان عرب خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزد: پرسمان روز قدس و مقاومت با حضور استاد  امینی‌خواه از اساتید حوزیه علمیه قم نیز در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

شهر حال و هوای مقاومت می‌گیرد

وی در خصوص فضاسازی شهر مشهد بیان کرد: با استفاده از پرچم‌های مقاومت و تصاویر شهدای مقاومت، اعم از شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، فضای میدان ۱۵ خرداد و دیگر نقاط شهر آماده روز قدس خواهند شد.

سلطانی افزود: توزیع تراکت، پوستر و پرچم حزب‌الله و فلسطین در راهپیمایی نیز صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، با هماهنگی‌های انجام شده اعزام گروه‌های سرود را نیز در پارک‌ها و نقاط مختلف شهر در برنامه خواهیم داشت.همچنین ۶  پایگاه توزیع اقلام فرهنگی و فعالیت‌های تبلیغاتی در مسیر راهپیمایی مستقر خواهندبود و گروه‌های هنری نیز به اجرای سرودهای مقاومت خواهند پرداخت.

رئیس شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: یک تریلی حامل ماکت‌های روز جهانی قدس، ماکت پهپادها و موشک‌های مقاومت نیز در مسیر راهپیمایی حرکت خواهد کرد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته کلیه مساجد سطح شهر برنامه‌های متنوع و خاصی در شب و روز قدس اجرا خواهند کرد که شامل سخنرانی، بیان ویژگی مقاومت مردم فلسطین و خاطرات مقاومت خواهد بود.

سلطانی در پایان بیان کرد: امیدواریم امسال هم روز جهانی قدس باشکوه و جمعیت چشمگیر مردم برپا شود تا بتوانیم شعار امیرالمومنین (ع) درخصوص حمایت و یاری مظلومان را تحقق ببخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.