سخنگوی دولت تغییرات جدید کابینه را اعلام کرد.

تغییرات در کابینه دولت سیزدهم؛ خداحافظی «میرکاظمی» و «ساداتی‌نژاد» با دولت / «منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه شد

به گزارش قدس آنلاین،  سخنگوی دولت ضمن اعلام اسامی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم این اقدام را در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران عنوان کرد؛ بر این اساس رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهادکشاورزی با کابینه سیزدهم خداحافظی کردند و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تغییر یافت.

علی بهادری جهرمی، روز سه شنبه - ۲۲ فروردین - در گفت و گوی تلویزیونی درباره جزییات تغییرات ایجاد شده در کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد: برنامه دولت از آغاز فعالیت این بوده مدیران‌مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند و این در پیام‌نوروزی رییس جمهور هم مورد تاکید قرار گرفت. در این زمینه امروز سه تغییر در مجموعه کلان اعلام عمومی‌ می شود.

وی اظهار داشت: نخستین تغییر مربوط به سازمان برنامه و بودجه است؛ آقای داود منظور که رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بود، به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه جایگزین سیدمسعود میرکاظمی شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دومین تغییر مربوط به حوزه وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: سال گذشته با توجه به شرایط جهانی در حوزه امنیت غذایی و مشکلاتی که در سطح جهان رخ داد، الحمدلله با مدیریت آقای ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی کشور از ناحیه دچار مشکل نشد اما با توجه به تورم جهانی و افزایش قیمت کالاها در جهان، تصمیم بر این شد که در این حوزه نیز جابه جایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به ترتیب آقای سید محمد آقا میری رئیس کنونی نظام دامپزشکی به عنوان سرپرست وزارت جهادکشاورزی منصوب می شود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تغییر سوم‌ مربوط به حوزه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور است و آقای محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری به عنوان‌ مدیرعامل جدید این صندوق معرفی می شود.

رییس جمهور در پیام نوروزی امسال بر این نکته تاکید کرد که هیچکدام از مدیران چک سفید امضاء برای حضور مستمر در دولت دریافت نکردند؛ در این ارتباط علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت شامگاه ۲۱ فروردین از جابه‌جایی‌های مدیریتی در دولت خبر داد و اعلام کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران اجرایی، جابه‌جایی‌های مدیریتی در دستور کار دولت است.

پیش از این یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مشکل در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان از سمت خود استعفا داده بود که رییس جمهور با آن موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.