رئیس پلیس فتای استان زنجان ازشناسایی و دستگیری عامل اغفال دختران زنجانی خبر داد که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی قصد اخاذی را داشت.

دستگیری عامل اغفال دختران زنجانی/ کاربران فضای مجازی به وعده‌ها توجه نکنند

به گزارش قدس انلاین، سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت خانمی جوان از یک همکار خود مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. 
رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: برابر اظهارات شاکیه و بررسی‌های انجام شده معلوم شد، متهم با چرب زبانی و به بهانه آشنایی و ازدواج پس از اخذ تصاویر و فیلم‌های خصوصی شاکیه و چند دختر جوان  دیگر، با آنها ایجاد رابطه صمیمی  برقرار کرده و در نهایت برای رسیدن به مقاصد شیطانی خود با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی قصد اخاذی و روابط نا متعارف را داشت.
وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد و در بررسی‌های فنی مشخص شده این فرد از چند نفر همکار دیگر نیز با همین شگرد ایجاد ارتباط کرده و از آنها سوء استفاده کرده است.
موسوی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه ‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف و بیان کرد، از طریق محیط کار مشترک با شاکیه آشنا شده و پس از جلب اعتماد و به بهانه ازدواج، تصاویر و فیلم‌های خصوصی وی را دریافت نهایتا با تهدید به انتشار این تصاویر، اقدام به اخاذی از قربانی را داشت که توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف در صدد دستیابی به تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی و ارسال آن به افراد غریبه نیست، افزود: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir  با کارشناسان ما در میان بگذارند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.