۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 863585

فرمانده کل انتظامی کشور رویکرد پلیس درباره افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، گفت:‌ رویکرد ما نسبت به این موضوع قانون و دغدغه های مردم است.

رویکرد پلیس دربرابر حجاب قانون و دغدغه مردم است

سردار احمدرضا رادان با بیان اینکه در حکم ابلاغی از سوی فرمانده کل قوا به بنده مسائلی اساسی از جنس خدمت، امنیت، شأن و آموزش قرار داشت، گفت:‌این‌ها به این معنی است که حضرت آقا از بنده خواستند که جلب رضایت خداوند و در امتداد آن جلب رضایت مردم را پیشه خود کنم و برای امنیت و آرامش مردم به ارتقاء توانمندی‌ها، معیشت و آموزش تخصصی پلیس‌های مختلف توجه کنیم.  چند فرمان درحکم انتصاب بنده آمده بود که باید به آن توجه کنیم جنس این فرامین جنس خدمت است چرا که اگر ما بخواهیم در فراجا رضایت خدا را جلب کنیم حتما در خدمت به مردم این رضایت محقق می شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه مشتاقانه آسایش و آرامش خود را فدای آسایش و آرامش مردم می‌کنیم تا رضایت خداوند متعال و مردم را کسب کنیم، اظهار کرد: در همین راستا، برنامه ۲۲ گانه‌ای را اعلام کردیم که یکی از کلیدواژه‌های آن توجه به هوشمندی و رفع دغدغه‌های مردم در حوزه انتظامی است.

رادان با اشاره به حضور هشت ساله خود در مرکز مطالعات راهبردی فراجا تصریح کرد: از مهم‌ترین مأموریت‌ها در مرکز مطالعات راهبردی، پنج مأموریت عمده در آن بود که بالغ بر ۱۶ وظیفه مهم بود. از این پنج مأموریت، یکی معماری فراجای آینده بود که از اساسی‌ترین کارها در مرکز مطالعات بود و در کنار آن تهیه اسناد حوزه‌های مختلف از جمله سند راهبردی فراجا و تهیه دکترین آن انجام شد و جز اولین‌ها بودیم که در نیروهای مسلح توانستیم معماری پلیس آینده را ارائه دهیم که به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نیز رسید. یکی دیگر از مأموریت‌هایی که بر عهده همکاران گذاشتیم این است که مصوبات و مقدمات انجام معماری در سازمان را پیاده کنند.

 رادان در ادامه سخنان خود در خصوص رویکرد فراجا نسبت به عدم رعایت حجاب از سوی برخی از افراد گفت: همانطور که قبلاً گفتیم رویکرد ما نسبت به این موضوع دو نگاه است؛ یک اینکه قانون چه می‌گوید و به اصل قانون احترام بگذاریم و نکته دوم اینکه این موضوع دغدغه مردم نیز هست؛ به‌طور مثال؛ در حوزه مقابله با سرقت هم قانون وجود دارد و هم دغدغه مردم است. در موضوع حجاب نیز مردم و مسئولان مطالبات به حقی از ما دارند.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است قلیل افراد بدپوشش نیز زنان و دختران میهن ما هستند که ممکن است غفلت کرده باشند؛ البته ممکن است درصد اندکی عامدانه باشد اما سایر آن غفلت است. امروز دشمن با برنامه به دنبال هدف گرفتن نهاد خانواده در کشور است و می‌خواهند این نهاد را از بین ببرند و ما برای ناکامی دشمن به وظایف قانونی خود به مدل هوشمند عمل می‌کنیم و قطع به یقین مردم نیز در این زمینه ما را همراهی می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما بد پوششی را از طریق پیامک ارسال می‌کنیم و اگر مخاطب ما نظرش این باشد که پیامک اشتباه است به نظر او احترام می‌گذاریم و می‌پذیریم که نظر مخاطب ما درست است و اگر فردی اعلام کند این پیامک اشتباه ارسال شده است، ما در مرحله اول آن را می‌پذیریم. اما اگر تکرار شد، قطعاً غفلتی صورت گرفته است.

رادان در ادامه و در خصوص سفرهای نوروزی نیز گفت: امسال ۵۱ میلیون تردد بین استانی ثبت شد و مردم عزیز در نوروز سفر را انتخاب کردند و این یک جهش بود و از این بابت خوشحال بودیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه شأن مردم ما نیست که در تعطیلات این میزان تلفات داشته باشیم، گفت: برآورد ما این است که پنج درصد رانندگان تخلف می‌کنند و قرار نیست این پنج درصد اراده خود را به سایرین تحمیل کنند. در اینجا لازم است هزینه تخلفات رانندگی را بالا برد که اگر کسی مرتکب تخلف شد باید بداند که هزینه آن بالا است و باید آن را بپردازد و این می‌تواند در کاهش تخلفات کمک کند.

فرمانده فراجا تصریح کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و همچنین تحلیل داده ها ۵۱ درصد تلفات و جانباختگان مربوط به صحنه تصادفات، شش درصد حین انتقال و 43 درصد مربوط به زمان بستری در بیمارستان و مراکز درمانی است.

وی با بیان اینکه هنوز پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد، اظهارکرد: وزارت راه پای کار آمده و دولت نیز وعده داده است که کمک کنند. وزارت راه ۷۰۰ نقطه حادثه‌خیز را در سال۱۴۰۱ تا تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ رفع کردند و وعده دادند در سال جاری بالغ بر ۸۷۰ نقطه دیگر را رفع کنند.

رادان با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌ها نیز برای کاهش صدمات جاده‌ای باید وارد شوند، گفت: پلیس نیز باید نقش ویژه‌تری را اعمال کند. ۳۲ دستگاه در حوزه تصادفات و کاهش آن مسئول هستند و برابر سندی که تهیه شده است سهم دستگاه‌ها مشخص شده است. که بخش زیادی از این سهم مربوط به وزارت راه و شهرسازی و بخشی نیز مربوط به بهداشت و درمان، اورژانش و هلال احمر هست وسهم راهور فراجا در این حوزه ۱۹ درصد است؛ البته باید به این نکته توجه کرد که ما در راهور فراجا مسئول تصادفات نیستیم بلکه مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پنج عامل اصلی احصا شده که می‌تواند کاهش و پیشگیری دروقوع تصادفات داشته باشد، گفت: این عوامل عبارتند از عامل انسانی، قوانین و مقررات بازدارنده، عامل راه که باید به گونه ای باشد که نقاط حادثه خیز نداشته باشد و آنقدر ایمنی و از تابلوها و هشدارها بهرمند باشد تا راننده را متوجه خطرات احتمالی در جاده کند، عامل وسیله نقلیه که وزارت صمت و سایر دستگاهها در این زمینه مسئول هستند و عامل مدیریت است.

وی با بیان اینکه سند کاهش تلفات رانندگی در کشور آماده شده که می‌تواند برای ما یک چراغ راه باشد، گفت: قرار هست این سند به راهور ابلاغ شود و سهم سایر دستگاه‌هایی که باید در این زمینه مسئولیت داشته باشند نیز مشخص است و در سال ۱۴۰۲ سعی می‌کنیم این سند را چراغ راه خود در پلیس راهور قرار دهیم.

فرمانده فراجا در خصوص طرح پلیس برای برخورد با سرقت گفت: یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم وقوع سرقت‌های مختلف بود که آمار آن رو به افزایش بود. یکی از دلایل اصلی سرقت، وجود مالخر است و هر وقت زنجیره بین سارق و مالخر قطع شود، سرقت کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دست دوم فروشی‌ها آفتی شده که باید به آن پرداخته شود و لازم است با روش هایی که در نظر داریم به کار آنها نظارت شود، اظهار کرد: اولویت ما در سال ۱۴۰۲ برخورد با سارقان است. به واسطه هوشمند سازی که داریم انجام می دهیم تلاش می کنیم  در نیمه دوم بتوانیم با روش‌های که در نظر داریم به صورت هوشمند کنترل سارقان را انجام دهیم و همچنان با سارقان برخورد می‌کنیم و قوه قضائیه نیز قول داده است به پرونده‌های این افراد زودتر رسیدگی کنند تا دغدغه مردم کم شود.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: در خصوص اراذل و اوباش نیزهمین‌جا پیغام می‌دهیم با شدت با اوباش برخورد خواهد شد و همکاران بر اساس قانون با اوباش برخورد خواهند کرد.

 رادان در خصوص هوشمندسازی پلیس گفت : هوشمند سازی در فراجا سه بعد دارد که شامل بعد انسانی بعد تجهیزات و ساختار سازمان است در این بحث گام های خوبی برداشته شده است که یک مقدار نیازمند اعتبار مالی کافی هست که دولت هم در این زمینه قول های مساعدی برای کمک به ما داده است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه افزود: در سال 1401 بالغ بر 600 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم و به خاطر همین ما در جهان در بحث مبارزه با مواد مخدر حرف برای گفتن داریم و بحث داریم و در این را ه شهدای زیادی را تقدیم کرده ایم. اما تا معتاد و خصوصاً معتاد متجاهر در خیابان هست مردم از این مبارزه و کشفیات پلیس چیزی احساس نمی کنند بنابراین ما می بایست این دغدغه را از ذهن مردم دور کنیم. در همین راستا در چند ماه پایانی سال گذشته حدود 47 هزار معتاد دستگیر و به کمپ ها هدایت شده‌اند که جای تقدیر دارد. البته در این راستا برای سال جاری دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر و شهردار تهران با ظرفیت سازی کمپ‌ها به ما کمک خواهند کرد. مردم نباید در خیابان معتاد متجاهر ببینند و از این صحنه ناراحت شوند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و نقش و وظیفه سایر دستگاه‌ها در این زمینه گفت: این موضوع را میخواهم به قضاوت خود مردم بسپارم. اگر همه به وظیفه ‌مان عمل می کردیم الان معتادی نبود؛ پس یک یا چند نهاد به وظیفه خود عمل نمی‌کند و ما این را جزء مطالبه گری پلیس از سایر دستگاه‌ها قرار دادیم و در آینده دستگاهی را که در این زمینه کوتاهی کرده به ستاد مبارزه با مواد م

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.