معاون تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور از افزایش ۵۰ پایگاه مدرسه ای جهت تسریع فرایند سنجش خبر داد و گفت: پیش از این ۱۲۰ پایگاه سنجش در سطح کشور فعال بوده است.

افزایش ۵۰ پایگاه برای تسریع فرایند سنجش سلامت دانش‌آموزان

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمد مصطفوی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش  استثایی خراسان رضوی اظهار کرد: سنجش ۲۹ سال به صورت مستمر در طول تابستان اجرا می شد که با آسیب های جدی مواجه بود اما هم اکنون ۵۰ پایگاه دیگر به ۱۲۰ پایگاه جهت تسریع این فرآیند مهم افزوده شد.

معاون تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور افزود: اولین مشکل این بود که در شهریور ماه به منظور ثبت نام دانش‌آموزان، کلاس بندی و اختصاص کتاب به دانش اموز مجبور به برداشتن تیک سنجش میشدیم و در نتیجه سنجش متوقف می شد وحق بعضی از دانش آموزان تضییع می‌شود.

وی تصریح کرد: دومین مشکل عدم ارزیابی دقیق و عدم دقت کافی توسط نیروی آزاد در انجام فرایند سنجش بود از اینرو جهت رفع این آسیب ها درصدد تغییر فرایندسنجش برآمدیم.

مصطفوی از تغییر نام مراکز مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۳۰۰۰ نوبت گیری صورت گرفته و تاکنون ۲۷هزار نفر از اول فروردین نوبت گیری کردند اما شاخص سازمان ۱۳۰ هزار می باشد که باید این کار با جدیت و تلاش بیشتر ادامه یابد.

معاون تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور اظهارکرد: طی بازدیدهای صورت گرفته از پایگاه های سنجش مشاهده شد که کار با دقت بیشتری انجام می شود و ارجاعات به خوبی مدیریت می شود.

معاون تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱ درصد ارجاع تخصصی هوش داشتیم و امروز ارجاع تخصصی در مشهد  به پنج درصد نرسیده و این نشان دهنده انجام کار با ظرافت و دقت زیاد است همچنین نوآموز به محض ورود به مراکز جامع، مشکل یادگیری وی تشخیص داده می شود در حالیکه در سنجش این امر مشخص نمی شد.

وی بر انجام سنجش تا پایان خرداد ماه تاکید کرد و گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی۵۰ پایگاه مدرسه ای به برنامه ملی سنجش اضافه خواهد شد و انتطار داریم در کنار مراکز جامع ، مراکز مشاوره نیز در شیفت عصر پای کار بیایند تا از تمام ظرفیت ها جهت اجرای مطلوب طرح استفاده شود.

مصطفوی تصریح کرد: از سال آینده بررسی شایستگی های حرکتی جزو ضروریات سنجش خواهد بود و درصدد هستیم سن سنجش را به سه سال نیز تقلیل دهیم و مراکز مشاوره را با مراکز جامع سنجش تجمیع کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.