رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فیروزه گفت: پروژه اجرای مقررات ماده ۲ در بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان فیروزه به انجام رسید. 

اجرای طرح ممیزی اراضی در بیش از ۸ هزار هکتار شهرستان فیروزه 

به گزارش قدس خراسان به نقل از منابع طبیعی خراسان رضوی، هادی آزاد روح اظهار کرد: ممیزی مرتع و تعیین میزان ظرفیت چرای دام و شناسایی دامداران ذیحق عرفی بدون مشخص بودن میزان اراضی ملی و مرتعی ممکن نیست اما با نهایی شدن این بخش انجام ممیزی مراتع در اراضی مذکور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فیروزه با تشرح عملکرد منابع طبیعی شهرستان فیروزه در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: ۹ کیلومتر کمربند حفاظتی در مرز اراضی ملی و مستثنیات اجرا شد و کنترل مدیریت چرای دام در مراتع  از مرز ۱۲ هزار هکتار نیز فراتر رفت. 

وی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به مردم و تسریع در پاسخگویی به استعلامات وضعیت اراضی گفت: در مدت یکسال گذشته به ۴۰۵ فقره استعلام پاسخ داده شده است.

آزاد روح افزود: در بخش تامین زیر ساخت ها نیز حدود ۵۷ هکتار زمین به شهرک صنعتی گرماب در طاغنکوه  جهت توسعه و اشتغال زایی و بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه مسکن روستایی اختصاص یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فیروزه با تاکید بر حفاظت و حراست از اراضی ملی با کمک مردم و مسئولین گفت: اکیپ گشت یگان حفاظت اداره هرگونه فعالیتهای غیر مجازی را در اراضی ملی بصورت شبانه روزی رصد کرده و در همین ارتباط نیز بیش از ۲۵ پرونده تخلف در تصرف اراضی و ۸ فقره پرونده چرای غیر مجاز دام در مراتع را تشکیل و تحویل مقامات قضایی کرده است.

وی از ساکنین در حوزه های آبخیز خواست تا هرگونه اقدامی در اراضی ملی را به تلفن ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.