معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با اقدامات انجام شده، آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی در استان را داریم.

معاون استاندار: لرستان در آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی است

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان، اظهار کرد: در اولین اقدام این ستاد با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تشکیل و با توجه به مصوبات تمامی اقدامات و تمهیدات لازم انجام شد.

وی افزود: دیروز تا پاسی از شب با توجه به شدت بارش پیش‌بینی شده در بعضی از نقاط استان مانند پلدختر و دورود حضور پیدا کردیم و از نزدیک اقدامات انجام شده و تجهیزات در اختیار بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: نقاط پرخطری که نیاز به امکانات و ماشین‌آلات دارند با هماهنگی مدیریت بحران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تجهیز شدند تا در صورت بروز احتمالی حادثه آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی با اشاره به مخاطرات این سامانه در مناطق سپیددشت و دهستان‌های کشور، تنگ‌هفت، رودخانه‌ها و جنوب خرم‌آباد، افزود: هماهنگی‌های لازم جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی این بارندگی انجام شده و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مرخصی‌ها و ماموریت های خود را طی این دو روز لغو کرده تا در مواقع ضروری با آمادگی بهتر در محل حضور پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی قوی از صبح روز چهارشنبه تا روز جمعه در آسمان استان لرستان فعال خواهد شد، هسته اصلی این سامانه از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه فعال خواهد بود.

رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید، رگبار تگرگ، تندباد لحظه‌ای، خطر اصابت صاعقه، کاهش دما و رگبار برف در برخی ارتفاعات استان از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

سامانه مذکور تمام آسمان لرستان را با شدت و ضعف تحت تاثیر قرار خواهد داد، طی مدت فعالیت سامانه مذکور، اختلال در تردد، لغزنده شدن سطح معابر، ایجاد رواناب‌ها و سیلابی شدن مسیرها، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها بویژه رودخانه‌های فصلی و موقتی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهری، سقوط اشیاء و خسارت به برخی سازه های روستایی و شهری، شکستن درختان، خسارت به صنعت و برخی محصولات کشاورزی با توجه به وزش باد شدید و تگرگ دور از انتظار نیست.

با توجه به اعلام وضعیت قرمز سازمان هواشناسی در برخی مناطق استان، احتمال رخداد سیل دور از انتظار نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.