وارد کنندگان می گویند نحوه اختصاص ارز به برخی واردکنندگان چای مشکلات بی سابقه ای در این بخش ایجاد کرده و حالا واردکنندگان برنج نیز نگران هستند شرایط مشابهی در مورد اختصاص ارز به واردات این کالا ایجاد شود.

اعتراض واردکنندگان به موانع واردات در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جمعی از واردکنندگان برنج در اعتراض به عدم تامین ارز مورد نیاز و شرایط نامناسب موجود در خصوص واردات این کالای مهم و کلیدی در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی حضور یافتند، وارد کنندگان برنج با اعتراض به شرایط ماه های اخیر خواستار حل مشکل اختصاص ارز و ثبت سفارش به منظور تکمیل فرآیند واردات این کالای اساسی شدند.

به گفته آنها تخصیص ارز در ماه های اخیر و در بخش واردات برنج متوقف شده، ثبت سفارش به سختی و با محدودیت صورت گرفته و در نهایت فرایند واردات با آسیب جدی مواجه شده است. وارد کنندگان در دیدار با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشریح مشکلات موجود تاکید کردند که در صورت استمرار وضعیت کنونی بازار برنج با مشکل جدی مواجه خواهد شد و توقف واردات بین ٢٠ روز تا یک ماه دیگر تاثیرات منفی روی بازار باقی می گذارد به شکلی که کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش افسارگسیخته مقدور نیست.

وارد کنندگان می گویند نحوه اختصاص ارز به برخی واردکنندگان چای مشکلات بی سابقه ای در این بخش ایجاد کرده و حالا واردکنندگان برنج نیز نگران هستند شرایط مشابهی در مورد اختصاص ارز به واردات این کالا ایجاد شود که تنها منافع شرکت ها یا افراد محدودی را تامین کند.

برنج خارجی کالای اساسی مورد نیاز خصوصا در سبد دهک های پایین خانواده های ایرانی است و بر اساس اظهارات واردکنندگان ، استمرار شرایط و مشکلات موجود در حوزه واردات برنج در سالی که از جانب مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم نامگذاری شده می تواند افزایش بی سابقه قیمت این محصول را به همراه داشته باشد.

آنها تاکید کردند در صورت عدم توجه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی وارد کنندگان با توجه به شرایط فعلی واردات برنج را به صورت نهایی متوقف خواهند کرد زیرا توان تامین ارز مورد نیاز را ندارند و نیز اعتبار تجارت تجار در این حوزه خدشه دار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.